به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آذر ۲۹، ۱۳۹۹

کرونا در جهان: اروپا در آستانه جشن نوئل از مرز نیم میلیون جان‌باخته عبور کرد

بازاری در مسکو، پایتخت روسیه
 در حالی که شیوع ویروس کرونا در جهان همچنان در حال گرفتن جان‌های بیشتری است، قاره اروپا روز پنج‌شنبه به عنوان اولین منطقه‌ای در جهان اعلام شد که بیش از نیم میلیون جان‌باخته کرونا در آن تاکنون به ثبت رسیده است.بریتانیا، کانادا و آمریکا واکسیناسیون کرونا را آغاز کرده‌اند و قرار است که واکسیناسیون کرونا در اتحادیه اروپا نیز بعد از جشن نوئل آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ۵۲ کشور در قاره اروپا وجود دارند (با احتساب آذربایجان و روسیه) و تعداد کسانی که در این کشورها بر اثر ابتلا به کرونا بر اساس آمار رسمی جان خود را از دست داده‌اند به ۵۰۰ هزار و ۶۹ نفر رسیده است.

همچنین در حالی که در مجموع در کل جهان بیش از یک میلیون ۶۶۲ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند، منطقه آمریکای لاتین و کشورهای حوزه کارائیب با بیش از ۴۷۷ هزار کشته، پس از اروپا در مقام دوم قرار دارند.  

ایالات متحده آمریکا و کانادا با بیش از ۳۲۱ هزار کشته و آسیا با بیش از ۲۰۸ هزار قربانی در مقام سوم و چهارم جهان هستند. ز ابتدا شیوع ویروس کرونا تاکنون شماره مبتلایان در ایالات متحده امریکا به ۱۷ میلیون و ۴۰۸ نفر رسیده است. تاکنون بیش از ۳۰۷ هزار و ۷۷۰ نفر جان باخته است.

اما بر اساس نسبت تعداد کشته‌ها به کل جمعیت کشور، بلژیک همچنان بیشترین میزان تلفات در جهان را دارد. پس از آن، ایتالیا و سپس بوسنی و هرزگوین، بیشترین تعداد کشته‌ها به نسبت جمعیت خود را دارند.

در حالی که اوضاع در اروپا به مرز نگران‌کننده رسیده، قرار است پیش از آغاز سال جدید میلادی واکسیناسیون ضد ویروس کرونا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا آغاز شود.

مقام‌های آلمان روز جمعه اعلام کردند که بیشترین تعداد ابتلا به کرونا را با بیش از ۳۰ هزار مورد جدید طی بیست و چهار ساعت گذشته به ثبت رسانده‌اند.

همچنین در برخی دیگر از نقاط دنیا نیز شیوع کرونا شتاب گرفته است. به گزاری خبرگزاری فرانسه، گنجایش بیمارستان‌ها در توکیو برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا پر شده است.

شرکت داروسازی ژاپنی شیونوگی روز چهارشنبه آزمایش بالینی یک واکسن کرونا را آغاز کرده است. در این کارآزمایی برای تحلیل ایمنی این واکسن و بررسی تولید آنتی بادی در بدن، ۲۱۴ فرد بزرگسال سالم شرکت دارند.

در ترکیه نیز طی شبانه روز گذشته ۲۷ هزار و ۵۱۵ مورد جدید ابتلا ثبت شد و تعداد کل مبتلایان به کووید-۱۹ در ترکیه به یک میلیون و ۹۵۵ هزار و ۶۸۰ نفر افزایش یافت که ۵۸۰۳ نفر از آنها در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت هستند.

از سوی دیگر، شمار قربانیان کرونا در ترکیه با فوت ۲۴۳ بیمار دیگر در یک روز گذشته به ۱۷ هزار و ۳۶۴ نفر رسید.

رادیو بین المللی فرانسه