به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، دی ۰۸، ۱۳۹۹

اسامی قربانیان ریزش بهمن و کولاک اعلام شد

پایان عملیات نجات در کوه‌های تهران؛ تعداد جانباختگان به ۱۲ نفر رسید

تعداد جانباختگان برف، کولاک و بهمن ارتفاعات شمال تهران به ۱۲ نفر رسید. هلال احمر می‌گوید مفقودی دیگری وجود ندارد و در همین راستا عملیات جست‌و‌جو متوقف شده است.


فرمانده یگان کوهستان پلیس پیشگیری پایتخت از پایان عملیات جست و جو در ارتفاعات تهران خبر داد و گفت: "در مجموع پیکر ۱۲ کوهنورد پیدا شد که هویت همگی آنها هم مشخص است."

سرهنگ محمد مقدسی با بیان اینکه امروز  پیکر دو تن دیگر در ارتفاعات کلکچال کشف شده است، گفت: "اسامی این دو کوهنورد که با همدیگر نسبت فامیلی هم دارند (پسرعمو) افسل ثابت قدم فرزند پرویز متولد ۶۲ و مهدی ثابت قدم فرزند تراب متولد ۷۴ است."

این در حالی است که پیشتر هلال احمر جانباختن یازده تن را تائید کرده بود. احتمالا این اختلاف آماری  به دلیل جانباختن یکی از مصدومین در بیمارستان است. با این حال هلال احمر نیز پایان عملیات جست و جو را اعلام کرد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران بیان کرد: "با توجه به حساسیت کار پس از بررسی‌های لازم توسط نیرو‌های عملیاتی، در هیچ کدام از مناطق کوهستانی شمال تهران، مفقودی دیگری وجود ندارد و عملیات جست‌وجو و نجات به پایان رسید. "

شاهین فتحی ادامه داد: "از تمامی هموطنان به ویژه کسانی که علاقه‌مند به انجام ورزش کوهنوردی هستند، درخواست داریم قبل از عزیمت به کوهستان‌ها حتماً آب و هوای منطقه را چک کنند تا شاهد اینگونه حوادث تلخ نباشیم. "

براساس گزارش‌ها حدود ۱۵۰ نیروی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان تهران همراه با یک فروند بالگرد که ۹ سورتی پرواز را انجام داد، در سه روز متوالی در عملیات جست‌وجو و نجات حوادث کوه‌های شمال تهران حضور داشتند.

سرهنگ محمد مقدسی فرمانده یگان کوهستان پلیس اسامی این جانباختگان را به این شرح اعلام کرد:

محمد محمدی فرزند حسین

هادی بهادری

یحیی انصاری فرزند جواد

اشکان رضوایی نراقی فرزند بهروز

کوروش کاشفیان فرزند احمد

اصغر کنعانی فرزند احمد

امیرهوشنگ سرآبادی

علیرضا قاضی زاهدی

افسل ثابت قدم فرزند پرویز متولد ۶۹

مهدی ثابت قدم فرزند تراب متولد ۷۴

اسماعیل جلیله وند

سید مصطفی فاطمی شغل دندان پزشک

فرارو