به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، آذر ۲۷، ۱۳۹۹

بازداشت افسانه عظیم زاده، فعال حقوق کودک توسط نیروهای امنیتی در تهران

 
خبرگزاری هرانا – افسانه عظیم زاده، فعال حقوق کودک روز دوشنبه ۲۴ آذرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. بازداشت خانم عظیم زاده در بیمارستان میلاد تهران و در شرایطی صورت گرفت که وی جهت پیگیری وضعیت بیماری قلبی مادرش به این بیمارستان مراجعه کرده بود. ماموران امنیتی پس از بازداشت، منزل او و همچنین منزل مادری‌اش را مورد بازرسی قرار داده و برخی از وسایل شخصی او را ضبط کرده و با خود بردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۲۴ آذرماه ۱۳۹۹، افسانه عظیم زاده، فعال حقوق کودک توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

بازداشت خانم عظیم زاده در بیمارستان میلاد تهران و در شرایطی صورت گرفته است که وی جهت پیگیری وضعیت بیماری قلبی مادرش به این بیمارستان مراجعه کرده بود.
یک منبع مطلع از شرایط بازداشت این فعال حقوق کودکان در این خصوص به هرانا گفت: “بازداشت خانم عظیم زاده در مقابل چشمان پدر و مادرش صورت گرفته است.”

ماموران امنیتی پس از بازداشت، منزل او و همچنین منزل مادری‌اش را مورد بازرسی قرار داده و برخی از وسایل شخصی او را ضبط کرده و با خود بردند.

تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و محل نگهداری وی اطلاعی در دست نیست.

افسانه عظیم زاده از موسسین جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان در سال ۱۳۸۲ است. وی بیش از ۱۵ سال در زمینه آموزش و مددکاری کودکان کار فعالیت کرده است.