به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، دی ۰۷، ۱۳۹۹

یک زن ۱۰۱ ساله اولین کسی که در آلمان علیه کرونا واکسینه شد

 اولین فردی که در آلمان علیه بیماری کرونا واکسنیه شد، یک زن ۱۰۱ ساله ساکن خانه سالمندان در ایالت زاکس آنهالت است. آغاز رسمی واکسیناسیون در آلمان از روز هفتم دی برنامه ریزی شده است.
آغاز رسمی واکسیناسیون در آلمان از روز یکشنبه هفتم دی (۲۷ دسامبر) برنامه ریزی شده است. اما واکسیناسیون در هالبرشتات واقع در ایالت زاکسن-آنهالت در شرق آلمان علیه ویروس کرونا از روز شنبه آغاز شد. ادیت کوویسالا اولین کسی است که واکسن به او زده شد. این زن ۱۰۱ ساله در خانه سالمندان زندگی می‌کند.

 توبیاس کروگر، مدیر خانه سالمندان گفته است هر یک روز که برای واکسینانسیون صبر کنیم، اضافی است. حدود ۴۰ ساکن این خانه و همچنین ۱۰ تن از پرسنل و پرستار آن در روز شنبه ۲۶ دسامبر واکسینه شدند. در همین روز ده‌ها هزار دوز واکسن کرونا به این ایالت تحویل داده شد که توسط مقام‌های مسئول ایالتی در مراکز واکسیناسیون و تیم های سیار توزیع می شوند.

در آلمان این گونه برنامه‌ریزی شده است که ابتدا افراد بالای ۸۰ سال، افرادی که بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای دارند و همچنین پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان باید ایمن شوند.

دولت آلمان برای انجام سریع و سازماندهی شده واکسیناسیون تمهیدات بسیاری در نظر گرفته است. از جمله ایجاد مراکزی که بتوان در آنها واکسن فایزر بیونتک را نگهداری کرد که باید در سرمای منهای ۷۰ درجه ذخیره شود. همچنین ارتش آلمان نیز برای خدمت در این زمینه به کار گرفته می‌شود و سربازان در مراکز واکسیناسیون یا تیم‌های واکسیناسیون سیار فعال خواهند بود.

دویچه وله فارسی