به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، دی ۰۹، ۱۳۹۹

روزنامه آمریکایی مورد علاقه ترامپ با سرمقاله‌ای انتقادی به او پشت کرد

«آقای رئیس جمهوری "دیوانگی" را متوقف کنید»
 سایت آمریکایی « Axios» روز سه شنبه 29 دسامبر سرمقاله‌ای آتشین متعلق به شماره صفحه 6 روزنامه نیویورک پست تحت عنوان: «آقای رئیس جمهوری "دیوانگی" را متوقف کنید»، را با انتقادی شدید از رویکرد ترامپ در قبال نتایج انتخابات آمریکا منتشر کرد.

نشریه آمریکایی نیویورک پست که از رسانه‌های مورد علاقه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بوده است، با سر مقاله‌ای منتقدانه سیاست و رویکرد رئیس جمهوری آمریکا را «ویرانگر» توصیف کرده و نسبت به مسیری که در اتخاذ کرده هشدار داد. روزنامه آمریکایی از دونالد ترامپ خواست تا از این رویه دست بردارد.

این روزنامه در سرمقاله‌ای با تیتر بزرگ نوشت:«آقای رئیس جمهوری به خاطر خودت و ملت دست بردار».

نیویورک پست که در جریان مبارزات انتخاباتی اخیر از ترامپ حمایت می کرد ، در سرمقاله خود گفت که ترامپ با اصرار در توییتر و تلاش برای لغو انتخابات ریاست جمهوری که در آن باخت به «کودتا»علیه دمکراسی تشویق می‌کند».

این روزنامه خطاب به ترامپ نوشت:«متاسفانه شما خود را به روز ششم ژانویه، یعنی زمانی که کنگره در اقدامی فرمالیته آرای کالج الکترال را تایید می‌کند، مشغول کردید. شما توئیت کرده‌اید زمانی که جمهوریخواهان شجاعت داشته باشند می‌توانند نتایج انتخابات را لغو کنند و به شما یک دور ریاست جمهوری دیگر برای مدت چهار سال را بدهند. به عبارت دیگر شما در حال تشویق یک کودتای ضد دموکراتیک هستید».

این روزنامه در بخشی از سرمقاله خود نوشت:«آقای رئیس جمهور ما درک می‌کنیم که شما از این که باخته‌اید عصبانی هستید. اما ادامه دادن این مسیر ویرانگر است. ما این پیشنهاد را به عنوان روزنامه‌ای که از شما حمایت و پشتیبانی کرده می‌گوییم: اگر شما می خواهید نفوذتان را تحکیم کنید و حتی صحنه را برای بازگشتی در آینده آماده کنید باید خشمتان را به سمت چیزی مفید‌تر هدایت کنید. دست از فکر کردن درباره ششم ژانویه بردارید. شروع به فکر کردن درباره پنج ژانویه کنید.»

سرمقاله به پرزیدنت ترامپ هشدار داد که با آنچه او روزنامه «مضحکه تاریک» خواند، پیش نرود و گفت: «اگر اصرار به گذراندن آخرین روزهای حضور در دفتر خود داشته باشید و تهدید به سوزاندن همه چیز کنید ، این روش را به یاد بیاورید که دیگر نه به عنوان یک انقلابی ، بلکه به عنوان یک آنارشیستی یک مسابقه را اداره می کند، عمل کرده‌اید».

العربیه