به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، دی ۰۴، ۱۳۹۹

'تنها نسخه وصیت‌نامه هاشمی رفسنجانی تحویل آیت‌الله خامنه‌ای شده'

 

محسن هاشمی پیش از این گفته بود پدرش وصیت نامه جدیدی ندارد و آخرین وصیت نامه اش مربوط به سال ۱۳۷۹ است

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران و فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی گفته است وصیت نامه ۱۰۰ صفحه ای پدرش را تحویل آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر ایران داده و انتشار آن منوط به صلاحدید آقای خامنه‌ای است. آقای هاشمی در سخنانی در تلویزیون ایران گفته این وصیت نامه یک نسخه بیشتر نداشته و بیشتر محتوی آن خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای بوده است.

وی در زمان درگذشت پدرش در یک برنامه تلویزیونی گفته بود که آخرین نسخه وصیت نامه پدرش مربوط به سال ۱۳۷۹ بوده که وی را وصی خود قرار داده بود.

یک سال پس از درگذشت اکبر هاشمی رفسنجانی، هم فاطمه و یاسر دیگر فرزندان اکبر هاشمی رفسنجانی و همچنین محمد هاشمی برادر وی گفته بودند که از وجود وصیتنامه جدید خبر دارند ولی از محل آن ابراز بی‌اطلاعی کرده بودند.

اینک نزدیک چهار پس از درگذشت هاشمی رفسنجانی، محسن هاشمی گفته آخرین وصیت نامه پدرش "یک متن قوی بیش از ۱۰۰ صفحه ای است" که وی آن را در طول ۴-۵ سال آخر عمر نوشته بوده است

آقای هاشمی گفته "من رفتم این را دادم خدمت مقام معظم رهبری و الآن متنی غیر از آن ما نداریم" اما توضیح نداده که این متن در چه زمانی به آقای خامنه‌ای تحویل شده و چرا خانواده هاشمی تا مدت ها در پاسخ به افکار عمومی از بی‌اطلاعی درباره وصیت نامه جدید می‌گفتند.

اکبر هاشمی رفسنجانی، از چهره‌های اصلی جمهوری اسلامی که نقشی غیرقابل انکار در انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری داشت، نوزدهم دی ماه سال ۱۳۹۵ در سن ۸۲ سالگی درگذشت

گزارش شده بود که وضعیت او در زمان شنا در استخری در شمال تهران رو به وخامت گذاشت و تا زمان انتقال به بیمارستان علائم حیاتی اش را از دست داد.

علت درگذشت او از سوی برخی از مقام های رسمی مشکوک اعلام و از جمله گزارش شد که پرونده ای در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در ارتباط با فوت او تشکیل شده است.

فاطمه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی در دومین سالگرد درگذشت پدرش گفته بود "من با شواهدی که در این مدت به دست آوردم، مطمئن هستم که مرگ ایشان، مرگی طبیعی نبوده است".

فائزه دیگر دختر آقای هاشمی رفسنجانی هم اعلام کرده بود که مطابق گزارش شورای عالی امنیت ملی در بدن پدرش "۱۰ برابر حد مجاز مواد و تشعشعات رادیواکتیو وجود داشته است".

بی بی سی  فارسی