به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، بهمن ۲۶، ۱۳۹۹

نامه بکلی سری وزیر بهداشت ایران به رئیس دفتر رهبری؛

تحویل ۳۱۲ دوز واکسن فایزر برای استفاده رهبری و پرسنل بیت 
سخنگوی ستاد کرونا نامه منتشره درباره ارسال واکسن فایزر برای دفتر خامنه‌ای را «جعلی» خواند
پایگاه خبری / تحلیلی نگام ، سایت نگام به نامه ای بکلی سری دسترسی پیدا کرده که طی آن وزیر بهداشت ایران در پاسخ به درخواست رئیس دفتر رهبری ، این نامه را همراه با ۳۱۲ دوز واکسن فایزر برای استفاده رهبری و پرسنل بیت ارسال نموده است، این در حالی است که رهبری چندی قبل ورود واکسن های آمریکایی و انگلیسی را به ایران ممنوع اعلام کرده بود.

پیش تر اخباری مبنی بر تزریق این واکسن به امامان جمعه و برخی از مسئولان مملکتی هم به دست رسیده بود ، عدم استفاده از ماسک در دیدارهای اخیر رئیسی و قالیباف در سفر به عراق و روسیه و حضور رهبری در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی و ملاقات با برخی اقشار طی ماه اخیر ، علی رغم احتیاط های او طی یک سال اخیر و حتی برگزاری مراسم سوگواری اهل بیت بدون حضور مردم و اکنون بیرون آمدن از این حفاظ ، خود دلیل گویایی بر این نکته است که رهبری و مسئولان نظام از واکسن ایمن فایزر استفاده کرده اند ، اما ورود آن را برای استفاده مردم ایران منع کرده اند.

متن نامه بکلی سری سعید نمکی به محمدی گلپایگانی به شرح ذیل است :

دفتر مقام معظم رهبری مد ظله العالی

ریاست محترم

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی

سلام علیکم

احتراما پیرو نامه درخواست شماره ۲۷-۶۷۷ دفتر مقام معظم رهبری ( م ) با موضوع تهیه واکسن فایزر جهت پیشگیری از بیماری کرونا برای پرسنل دفتر مقام معظم رهبری ( م ) تعداد سیصد و دوازده دوز واکسن توسط محموله شماره ۹۸۱/ ت در تاریخ یکم بهمن ماه به ساختما شماره سه مجموعه بیت رهبری تحویل خواهد شد. لازم به ذکر است که تزریق واکسن به صورت دو مرحله ای خواهد بود . نظر به شرایط نگهداری خاص این واکسن لازم است که تا زمان تزریق ، واکسن از بسته بندی اصلی خارج نشود ، سلامت مقام معظم رهبری ( م ) را از ساحت مقدس حضرت ولی عصر خواستاریم.

دکتر سعید نمکی

وزیر و رئیس ستاد ملی مدیریت کرونا


سخنگوی ستاد کرونا نامه منتشره درباره ارسال واکسن فایزر برای دفتر خامنه‌ای را «جعلی» خواند

رادیو فردا: علیرضا رئيسی، سخنگوی ستاد مقابله با بیماری کرونا در ایران گفته است نامه منتشره درباره ارسال واکسن آمریکایی فایزر برای تزریق به پرسنل دفتر رهبر جمهوری اسلامی «جعلی» و «مضحک» است.

او در گفت‌وگو با شبکه خبر تلویزیون حکومت ایران گفت «اینگونه مطالب خنده‌دار» است و «خارج از شبکه، به هیچ مسئول سیاسی واکسن تزریق نخواهد شد».

روز گذشته تصویر یک نامه که ادعا می‌شد «به کل سری» است و از سوی سعید نمکی، وزیر بهداشت به محمد محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر جمهوری اسلامی فرستاده شده، منتشر شد که در آن از ارسال ۳۱۲ دوز واکسن فایزر «برای پرسنل» این دفتر سخن به میان آمده بود.

کیانوش‌ جهان‌پور، سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران نیز انتشار این نامه را «شیرین‌کاری» خوانده است.

در واکنشی دیگر، مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک ایران گفته است هیچ واکسن فایزری وارد ایران نشده است.

پیش از این، رئیس جمعیت هلال احمر ایران روز هشتم دی‌ماه گفته بود که قرار است ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونای فایزر اهدایی خیرین ایرانی خارج از کشور را با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد ایران ‌کند.