به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اسفند ۰۳، ۱۳۹۹

بهنام محجوبی، زندانی عقیدتی، در بیمارستان لقمان تهران «جان باخت»

 
گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی است که بهنام محجوبی، زندانی سیاسی و درویش گنابادی، در بیمارستان لقمان تهران جان باخته است. بتول حسینی، مادر محجوبی، خبر درگذشت پسرش را تایید کرده است. 
آقای محجوبی هنگام مرگ ۳۳ ساله بود.

مصطفی دانشجو، وکیل شماری از دراویش گنابادی که در سال‌های اخیر بازداشت و دادگاهی شده‌اند، روز یکشنبه سوم اسفند در توئیتی نوشت: « درویش زندانی، بهنام محجوبی شب‌های بلند قفس را با شعله بیدار عشق سر کرد و با تنی خسته و قلبی مالامال از غم یار پر کشید».

در همین زمینه، خبرگزاری هرانا گزارش داده که «پیکر این درویش گنابادی به فرودگاه مهرآباد تهران منتقل» و قرار است با هواپیما به کرمان، زادگاه وی، منتقل شود».

این سایت افزوده است: «به گفته یک منبع مطلع، خانواده آقای محجوبی نیز در راه کرمان هستند».

«این منبع نزدیک به خانواده اعلام نگرانی کرده است که خانواده به موقع به کرمان نرسند و نیروهای امنیتی خود مراسم خاکسپاری را انجام دهند».

در همین حال، بتول حسینی مادر بهنام محجوبی در ویدئویی درگذشت پسرش را تایید کرد و گفت که «به عنوان ولی‌دم به مقام‌ها و ارگان‌ها اجازه نمی‌دهم پسرم را پیش از انتقال او به پزشک قانونی و مشخص شدن علت مرگ، دفن کنند».

آقای محجوبی در پی مسمویت دارویی روز ۲۵ بهمن از زندان اوین به بیمارستان لقمان منتقل شد و بیش از یک هفته در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری بود. نزدیکان او اعلام کرده بودند که برخی از اندام‌های داخلی وی از جمله معده، ریه و کلیه تقریبا یا به کلی از کار افتاده بود.

صالحه حسینی، همسر بهنام محجوبی، هفته پیش دقایقی پس از دیدن او در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان لقمان به رادیو فردا گفت که عدم رسیدگی به موقع پزشکی و تأخیر در اعزام او به بیمارستان باعث وخامت وضعیت جسمانی و در نهایت به کما رفتن این زندانی عقیدتی شد.

او همچنین به سایت «امتداد» گفته بود که آقای محجوبی از سه دارو برای بیماری خود استفاده می‌کرد «اما در زندان داروهای خیلی بیشتری به او دادند؛ این داروها حالش را بد کرد ولی بهداری زندان توجه کافی نکرد و کمک نکردند تا او داروها را بالا بیاورد».

خانم حسینی افزوده بود که داروها به ریه بهنام محجوبی برگشت اما «به خاطر بی دقتی بهداری و عدم مسئولیت» بهداری زندان اوین دچار چنین شرایطی شد.

ولی اداره کل زندان‌های تهران در اطلاعیه‌ای مدعی شد که آقای محجوبی به دلیل «مصرف بیش از حد دارو» مسموم و به بیمارستان لقمان منتقل شده است؛ جایی‌که به گفته بتول حسینی، مادرش، با پابند و دستبند به تخت بیمارستان بسته شده بود و تنفس او از طریق دستگاه ممکن بود.

بهنام محجوبی در تجمع دراویش گنابادی در بهمن‌ سال ۹۶ در تهران شرکت کرد و در پی آن به دو سال زندان محکوم شد.

بر اساس گزارش شبکه‌های اجتماعی، هرانا و سایت رادیو فردا/ک.ر