به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، بهمن ۳۰، ۱۳۹۹

خامنه‌ای : انقلاب ما استبداد شاه را به جمهوری تبدیل کرد و معیشت مردم بهتر از دورۀ پهلوی است

رهبر حکومت اسلامی ایران، علی خامنه‌ای، امروز چهارشنبه ٢٩ بهمن ماه در سخنانی که به مناسبت سالروز اعتراض‌های بهمن‌ ماه ١٣٥٦ تبریز ایراد کرد، مدعی شد که انقلاب اسلامی حکومت ایران را از نظام استبدادی به جمهوری تبدیل کرد و وضعیت معیشتی امروز مردم ایران بهتر از زمان پیش از انقلاب اسلامی است.

رهبر حکومت اسلامی ایران با این حال اعتراف کرد که معیشت امروز مردم ایران "در شأن انقلاب نیست" "شکاف طبقاتی" بالا است و باید از بین برود و "عدالت برقرار شود". خامنه‌ای سپس افزود که "مردم نسبت به فساد و فاصلۀ طبقاتی [امروز در کشور] حساس هستند." ولی "باید با دستاورهای خود ناکامی ها را جبران کنیم." علی خامنه ای در توجیه دلایل "شکاف طبقاتی" و بی عدالتی در کشور گفت : "قبل از انقلاب جمعیت کشور کمتر بود و درآمد نفتی بیشتری داشتیم. اما الان تحریم هستیم و درآمد کمتری داریم."

 بر اساس آمار رسمی درآمدهای نفتی ایران از آغاز تأسیس حکومت اسلامی تاکنون ٢٥٠٠ میلیارد دلار برآورد می شود، در حالی که کل درآمدهای نفتی ایران در دورۀ ٥٧ سالۀ حکومت‌های پهلوی از ١٣٨ میلیارد دلار فراتر نرفت و بخش اعظم این درآمد نیز متعلق به آخرین سال‌های حکومت شاه یعنی دورۀ افزایش بی سابقۀ بهای نفت در بازارهای جهانی بود.

علی خامنه ای سپس در جای دیگری از اظهارات امروز خود گفت : "دشمن بر روی ناکامی های ما تکیه کرده و آنها را چند برابر می‌کند و عمداً پیشرفت های ما را کتمان می‌کند تا مردم را بدبین کند." علی خامنه‌ای سپس گفت که "برخی عناصر داخلی عمدتاً از سر غفلت حرف های دشمن را تکرار می‌کنند."

خامنه‌ای در جای دیگری از سخنانش افزود : "قبل از انقلاب نظام حالت استبدادی داشت و مردم کاره ای نبودند"، اما، "انقلاب، حکومت ایران را به جمهوری تبدیل کرد و [حال] مردم خود انتخاب می‌کنند."   

رادیو فرانسه