به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، بهمن ۲۸، ۱۳۹۹

مقامات فرانسه: یک بار تزریق واکسن کرونا به بهبودیافتگان از «کووید ۱۹» کافی است

 
فرانسه در صورت تائید نهایی این توصیه اولین کشوری است که پروتکل تزریق واکسن برای افرادی را که پیش از این به «کووید ۱۹» مبتلا شده‌اند، تغییر می‌دهد. به گفته مقامات بهداشتی فرانسه سیستم ایمنی بدن بهبودیافتگان از «کووید ۱۹» در زمان ابتلا به ویروس کرونا به آن واکنش نشان داده است و به همین دلیل این ویروس دیگر برای سیستم ایمنی بدن آنها بیگانه نیست.

بنا به اعلام مسئولان نهاد عالی سلامت در فرانسه تزریق یک دوز از واکسن کرونا به بهبودیافتگان مانند دومین تزریق به افراد دیگر عمل خواهد کرد و حکم «تزریق برای یادآوری» را خواهد داشت. دولت فرانسه باید در مورد اجرای توصیه نهاد عالی سلامت تصمیم گیری کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این نهاد در توصیه نامه خود اعلام کرده است که تزریق واکسن به بهبودیافتگان از بیماری «کووید ۱۹» باید سه ماه و ترجیحا شش ماه پس از ابتلا صورت گیرد.

فایزر و بیون‌تک متعهد شدند تا ۷۵ میلیون دوز واکسن بیشتر به اروپا تحویل دهند
نتیجه چند تحقیق طی چند روز گذشته در آمریکا و ایتالیا در مورد تزریق تنها یک دوز از واکسن کرونا به بهبودیافتگان از بیماری «کووید ۱۹» منتشر شده بود. با این حال تاکنون هیچ کشوری به طور رسمی این سیاست را به اجرا نگذاشته است.

تزریق تنها یک دوز از واکسن کرونا به بهبودیافتگان با توجه به کمبود واکسن در بسیاری از کشورها می‌تواند یکی از راه های صرفه جویی در جریان کارزار واکسیناسیون باشد. هر سه واکسنی که تاکنون در اتحادیه اروپا برای استفاده از آنها مجوز صادر شده است نیاز به دو بار تزریق دارند. تاکنون مجوز استفاده از واکسن های «فایزر» و «بیون تک»، «مدرنا» و «آسترازنکا» در اتحادیه اروپا صادر شده است.

یورونیوز