به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اردیبهشت ۳۰، ۱۴۰۰

گیتی پورفاضل و راحله احمدی در حمایت از صبا کردافشاری دست به اعتصاب غذا زدند

 
گیتی پورفاضل و راحله احمدی، دو زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین در حالی دست به اعتصاب زده اند که نگرانی‌های زیادی به دلیل بیماری و شرایط سلامتی آنها وجود دارد.

گیتی پورفاضل، وکیل بازنشسته‌ دادگستری، کنشگر مدنی و از امضاکنندگان بیانیه ۱۴ نفره زنان برای استعفای رهبر و راحله احمدی، در حمایت از اعتصاب غذای صبا کردافشاری، فعال مخالف حجاب اجباری و زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین، از روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت دست به اعتصاب غذا زدند.

این دو زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین در حالی دست به اعتصاب زدند که نگرانی‌های شدیدی به دلیل بیماری و شرایط سلامتی آنها وجود دارد.

صبا کردافشاری، از روز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه در اعتراض به افزایش فشار‌ها بر خانواده‌اش و دیگر زندانیان سیاسی و همچنین با درخواست آزادی مادرش، راحله احمدی اعتصاب غذای خود را آغاز کرد. بنا به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبا کردافشاری پیشتر چندین بار دچار خونریزی معده شده و همین امر موجب افزایش نگرانی خانواده او نسبت به وضعیت سلامتی‌اش شده است.

رامینا هل‌فروش‌، نوه گیتی پورفاضل ضمن تایید اعتصاب غذای این دو زندانی سیاسی به «زمانه» گفت که مادربزرگش به همراه راحله احمدی نامه‌ای در خصوص شرایط صبا کردافشاری و تبعیض میان زندانیان سیاسی به رئیس زندان اوین نوشته و اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.

گیتی پورفاضل در حالی دست به اعتصاب غذا زده و در زندان به سر می‌برد که ۲۶ اردیبهشت ماه وارد ۷۹ سالگی شد.


رادیو زمانه