به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، اردیبهشت ۲۱، ۱۴۰۰

فراخوان کمیته تحریم انتخابات ریاست جمهوری هزارو چهارصد (وین, اتریش)


هموطنان گرامی,

چهل و دوسال است که حا کمیت دینی همچون بختکی بر گرده مردم ایران سنگینی می کند.در این مدت استبداد ولایت فقیه توانسته با انواع و اقسام خدعه و حیله با کشتار های دستجمعی به حکومت خشن ، سر کوبگرو ضد دموکراتیک خود ادامه دهد و با نا کار آمدی و فساد ثروت های ملی را چپاول کرده یا به تاراج گذارد.

گرانی و تورم چنان قوس صعودی را طی کرده که میلیون ها نفر از هموطنان در زیر خط فقر بسر می برند و دیگر امکان معاش را ندارند. کشتی اقتصاد کشور به گل نشسته و رژیم قادر به پرداخت حقوق باز نشستگان و کارمندان نمی باشد.

پولی را که باید به مصرف داخلی و برای توسعه و رفاه مردم برسد در برنامه هسته ای ویرانگر از یکسو و ایجاد گروه های نظامی برای جنگ نیا بتی در لبنان، سوریه، عراق و دخالت در امور داخلی دیگر کشور های همجوار از دیگر سو خرج می کند.

انتخابات  نمایشی و فرما یشی از ابزارهایی است که تا کنون جمهوری اسلامی برای کسب مشر وعیت و ادامه حکومت نا میمون و ضد مردمی خود مورد استفاده قرار داده است.

انتخابات در جمهوری اسلامی هرگز با هنجار های متداول جهانی همخوانی نداشته است. حتی بازی رقابت اصلاح- طلبان با اصولگران یا به عبارت دیگر انتخاب میان بد و بدتر به کلی از معنی تهی شده است. دیگر اکنون رقا بتی میان پایوران گوش به فرمان رژیم نیز صورت نمی گیرد. هر گونه به اصطلاح انتخاباتی که میان دستچین شده گان شورای نگهبانی که دربست در اختیار خا منه ای است صورت بگیرد از نظر اکثریت شهر وندان ایران بازی شنا خته شده ای بیش نیست. انتخابات زمانی معنی و مفهومی خواهد داشت که آزادی بیان و گرد همایی، آزادی رسانه ها، احزاب و اتحادیه های حر فه ای بتوانند آزادانه و بدون دخالت دولت و سانسور فعالیت نمایند. تنها انتخاباتی می تو اند در خور این نام باشد که کاندیداها یش دستچین شورایی به نام شورای نگهبان یا هر نهادی دیگر با این نوع عمل کرد خود سرانه و تبعیض امیز نباشند.

مردم ایران دیگر فریب  نمی خورند و به درستی از هم اکنون جنبش فرا گیر تحریم انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در تاریخ بیست و هشتم خرداد ماه هزار و چهار صد بر گزار گردد را سازماندهی  می کنند.

ما ایرانیان خارج از کشور که بخشی از مردم ایران هستیم، همراه و همگام با آنان انتخابات پیش رو را تحریم نموده و از همه هموطنان میهن دوست و آزادیخواه می خواهیم  تا با به هم پیوستن به جنبش تحریم انتخابات، این جنبش را به یک جنبش همگانی و وسیع مبدل سازند.

ما میتوانیم با اتحاد عمل، وحدت یکپارچه و نا فرمانی مدنی حا کمیت دینی را به عقب نشینی های لازم و ضروری مجبور ساخته و از این طریق راه را برای ایجاد یک حکومت دموکرات بر آمده ‌از آرای آزاد شهر وندان ایران هموار سازیم، حکومتی تحت نظارت جمهور مردم که رفاه ، آسایش و امنیت مردم را در سر لوحه برنامه های خود قرار دهد. حکومتی که در آن دیگر تبعیض جنسیتی ، دینی، قومی و بر اساس عقیده وجود نداشته باشد. ایرانی بسازیم که در آن زندان، شکنجه، اعدام و کشتار دگراندیشان و آزادیخواهان جایگاهی نداشته باشد. 

وین, اردیبهشت ۱۴۰۰

اسامی امضا کنندگان  به ترتیب حروف الفبا:

بیژن افتخاری، بهروز بیات، ، داوید پارسیان ،محبوبه حسینچی، علی گوشه، فریدون عدالتی، فرانک مستوفی ، سیروس میرزائی، حسن نایب هاشم، حشمت نجف پور