به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اردیبهشت ۲۶، ۱۴۰۰

بمباران هوایی اسرائیل ساختمان محل استقرار الجزیره و آسوشیتدپرس را در غزه منهدم کرد

 

ساختمان محل استقرار شبکه الجزیره و خبرگزاری آسوشیتدپرس در غزه در بمباران هوایی اسرائیل روز شنبه ۱۵ مه ۲۰۲۱ منهدم شد. 

در ادامه تشدید درگیری‌ها در نوار غزه، ساختمان محل استقرار شبکه خبری الجزیره و خبرگزاری آسوشیتدپرس در اثر بمباران هوایی اسرائیل امروز مروز شنبه ۱۵ مه/۲۵ اردیبهشت منهدم شدند. پیش از این دو ساختمان رسانه‌های فلسطینی نیز هدف بمباران هوایی اسرائیل قرار گرفته و منهدم شده بودند.  

ساختمان ۱۳ طبقه‌ ''جلا'' که محل استقرار دفتر شبکه خبری الجزیره و خبرگزاری آسوشیتدپرس در نوار غزه بود، عصر روز شنبه ۱۵ مه/۲۵ اردیبهشت  هدف بمباران هوایی اسرائیل قرار گرفت و منهدم شد. 

جان گامبرل، خبرنگار آسوشیتدپرس با تایید این خبر در یک رشته پیام توییتری اعلام کرد که ارتش اسرائیل یک ساعت پیش از حمله امروز، خواستار تخلیه ساختمان محل استقرار الجزیره و آسوشیتدپرس شد.

بنابر توییت جان گامبرل، مقامات ارتش اسرائیل توضیحی در مورد دلیل حمله به ساختمان استقرار دفتر شبکه خبری الجزیره و خبرگزاری آسوشیتدپرس در نوار غزه ارائه نکرده‌اند. 

در همین حال، جواد مهدی، مالک برج ''جلا'' به خبرگزاری فرانسه گفته است که یک افسر اطلاعاتی اسرائیل ساعتی پیش از حمله به این برج به وی هشدار داده بود که فقط یک ساعت فرصت دارد تا ساختمان را تخلیه کند.

حملات هوایی ارتش اسرائیل به نوار غزه که روز دوشنبه در واکنش به پرتاب موشک‌های حماس به سوی خاک این کشور آغاز شد، تا عصر امروز شنبه همچنان دارد. 

بنا بر اظهارات پلیس اسرائیل، یک مرد اسرائیلی ۵۰ ساله بعد از ظهر امروز در شهر ''رمت گن'' در حومه  تل آویو در اثر موشک‌های حماس کشته شد. 

در همین حال، امداد رسانان فلسطینی اعلام کردند که ۱۰ عضو یک خانواده از جمله هشت کودک و دو زن بامداد امروز  در اردوگاه آوارگان «الشاطی» در غرب نوار غزه در اثر بمباران هوایی اسرائیل کشته شدند. نیروهای امداد فلسطینی کشته شدن ۳ تن دیگر را نیز عصر امروز تایید کردند.

بر اساس آخرین آمار، درگیری‌های اخیر میان ارتش اسرائیل و سازمان حماس تاکنون به کشته شدن دست‌کم ۱۳۹ فلسطینی از جمله ۳۹ کودک و ۱۰ اسرائیلی از جمله یک کودک و یک سرباز ارتش این کشور انجامیده است. 

رادیو بین المللی فرانسه