به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، خرداد ۲۹، ۱۳۸۹

سالگرد جان باختن ندا آقاسلطان

خداحافظ ای داغ بر دل نشسته

ویدئو، ندا آقا سلطان، امید (007) اینجا کلیک کنید


ناپدید شدن ابراهیم رشیدی

مهندس ابراهیم رشیدی روزنامه نگار و وبلاگ نویس آذربایجانی از روز دوشنبه ۲۴ خرداد ٨۹ در اردبیل ناپدید شده است. این وبلاگ نویس و روزنامه نگار آذربایجانی عصر روز دوشنبه ۲۴ خرداد ٨۹ پس از ملاقات با یکی از دوستانش در بازار اردبیل در راه بازگشت به منزل خواهرش ناپدید شده و تا کنون تماسی با خانواد نداشته است.
شاهدان عینی می گویند ماموران امنیتی ابراهیم رشیدی را در مسیر بازگشت به منزل خواهرش تحت تعقیب قرار داده بودند و گمان می برند که رشیدی توسط ماموران اداره اطلاعات اردبیل بازداشت شده باشد.
مسئولین امنیتی از دادن پاسخ به سوالات خانواده رشیدی امتناع کرده و از بازداشت وی ابراز بی اطلاعی می کنند. خانواده این فعال مدنی آذربایجانی به شدت نگران سلامتی جسمی وی هستند.

      نشریه آلمانی  FAZ "فاتس"       "صدام" نام بهترین و گران ترین اسب غزه!

"صدام" متوقف شدنی نیست، هیچ اسب عربی به پای آن نمی رسد، او دیوانه سرعت است، من به افتخار صدام، بعد از اعدام رئیس جمهور عراق نام بهترین اسبم را "صدام" گذاشته ام! " اینها حرفهای "مامون خوذنی" درغزه است، او صاحب بهترین و مشهورترین اسبهای غزه است.
روزنامه معتبرآلمانی FAZ "فاتس" در گزارشی به قلم هانس روبل خبرنگار خود در تاریخ نوزده ژوئن از وضعیت غزه به کاسبی های پنهان و متفاوت در غزه پرداخته است. در ادامه این گزارش آمده است: اگر شما درست بعد از شهر غزه از جاده ساحلی به سوی مصر، حرکت کنید، ناگهان احساس می کنید در یک کشور متفاوت هستید. ساختمان های ساحلی بخاطر بمباران های اسرائیلی ها تبدیل به ویرانه و خرابه شده اند اما چندصدمتر آن طرف تر، پارکی وجود دارد که مامون و دوستانش با علاقه و پشتکار فراوان آن را به میدان اسب دوانی تبدیل کرده اند، آنها شصت اسب در اصطبل های خود دارند.
مامون می گوید بعضی از این اسب ها را بطور قاچاقی از تونل های زیرزمینی از مصر وارد می کنند، از این اسب ها برای تفریح یا انتقال مواد غذایی و خوراکی از کانال های زیرزمینی استفاده می شود، آنها روزانه 100 یورو درآمد دارند که برای خانواده های فقیر ساکن غزه، درآمد نسبتا خوبی است. من شش اسب در قاهره سفارش داده ام که تا هفته بعد به غزه می رسند.
هشتاد درصد مردم غزه در فقر مطلق به سر می برند، چهل درصد از آنان هیچ شغلی ندارند، اما برای پولدارها همه چیز هست، حتی اتوموبیل های آخرین مدل و کامپیوتر و ... که در صورت سفارش حتی این اتوموبیل ها از تونل های زیرزمینی به غزه آورده می شوند.

مظلوم نمایی های امیر فرشاد ابراهیمی
آقای امیر فرشاد ابراهیمی در مقاله ای با عنوان "به ایران باز خواهم گشت" اعلام کرده که قصد دارد به ایران برگردد، چرا که دیکتاتوری خامنه ای را به دیکتاتوری نیروهای اپوزیسیون خارج از کشور ترجیح می دهد... ادامه مطلب

اجتماع کارگران شهرداری آبادان
به دلیل عدم پرداخت سه ماه حقوق
 ايلنا: کارگران منطقه یک شهرداری آبادان به دلیل عدم پرداخت سه ماهه حقوق، مزایا و عدم پرداخت پنج ماهه بیمه خود دست از کار کشیده و خواستار پرداخت مطالبات خود شدند .
در همین رابطه آنها اظهار داشتند : وضعیت بیمه تکمیلی آنان نیز مناسب نبوده و طی یکسال گذشته ماهیانه مبلغ 25000ریال از حقوق کارگران بابت بیمه تکمیلی کسر می شده ولی متاسفانه تا کنون هیچگونه اقدامی در خصوص تحت پوشش قرار گرفتن آنان از سوی کارفرما صورت نپذیرفته است .
این در حالی است که عدم پرداخت حقوق و مزایای 360 کارگر این شهرداری موجبات سنگینی را برای کارگران و خانوادهای آنان بوجود آورده و آنان رامجبور به استفاده از ویزیت درمانی و داروها بصورت آزاد کرده است و از سوی دیگر این عدم پرداخت موجبات نامیدی خانواده های این زحمت کشان را با این وضعیت گرانی در پی داشته است .
شایان ذکر است کارگران شهرداری مرکزی آبادان نیز با عدم پرداخت دوماهه حقوق خود روبرو می باشند.