به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، خرداد ۱۹، ۱۳۸۹

جنبش ادامه دارد...
درود بر مردم با شهامت ایران


آهنگ مردم با صدای شماعی زاده، ستار و شیفته، اینجا کلیک کنید

تصویب چهارمین قطعنامه تحریمی علیه ایران
شورای امنیت سازمان ملل متحد با دوازده رای موافق دو رای مخالف و بدون رأی لبنان، چهارمین قطعنامه تحریمی علیه ایران را به تصویب رساند. از پانزده عضو شورای امنیت دوازده عضو از جمله پنج عضو دائمی شورای امنیت به این قطعنامه رای مثبت ، دو کشور برزیل و ترکیه رای منفی و نماینده لبنان از شرکت در رای گیری خود داری کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مقر سازمان ملل در قطعنامه که در ساعات بعد ظهر امروز به تصویب رسید ، برفهرست تحریم های تصویب شده در ماه دسامبر سال دو هزارو شش ، مارس دوهزارو هفت و مارس دو هزارو هشت فهرست دیگری افزوده می شود. از عمده ترین مفاد تحریم های تازه محرومیت ایران از سرمایه گذاری دربرخی از رشته های صنعتی در خارج از این کشور( مانند معادن اورانیوم و غیره) است . در این قطعنامه همچنین فروش هشت نوع سلاح سنگین از جمله فروش "تانک" به این کشور ممنوع شده است.
در این قطعنامه نیز مانند قطعنامه قبل ممنوعیت معامله با شمار دیگری از بانک های دولتی و سفرخارجی برخی ازمقامات ایران پیش بینی شده است. در این قطعنامه همچنین از یک تن ازمسئولین ایران به نام "جواد راهیجی" رئیس مرکز تکنولوژی هسته ای اصفهان نام برده شده است. در کنار وی نام چهل تن از افراد و بانک های ایرانی در فهرست جدید دیده می شود .
در اولین واکنش های رسیده ازتهران ،"علی اصغرسلطانیه " نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی دقایقی پس از تصویب قطعنامه در شورای امنیت اعلام داشت که علی رغم تصویب این قطعنامه ایران در نظر ندارد غنی سازی اورانیوم در ایران را به حالت تعلیق درآورد.
علي‌اكبر صالحي  رييس سازمان انرژي جمهوری اسلامی ایران با انتقاد شديد از چين، با توجه به راي مثبتش به قطعنامه جديد در شوراي امنيت عليه ايران، تاكيد كرد:«‌ از چين تعجب مي‌كنيم كه با وجود سابقه‌ تاريخي و فلسفي‌اش و به رغم عظمتش دچار سلطه‌پذيري است و براي رفع مشكلات خودش، رفتاري را نشان مي‌دهد كه قطعا در جهان اسلام و بر اذهان مسلمين اثرگذار است و آرام آرام جايگاه محترم خود در جهان اسلام از دست مي‌دهد و روزي بيدار مي‌شود كه ديگر دير خواهد بود.» صالحي گفت:‌« زماني چين به آمريكا مي‌گفت "پلنگ كاغذي"،‌ من در حيرتم با اقدامي كه چين در موافقت با قطعنامه عليه ايران در شوراي امنيت انجام داد، چه عنواني مي‌توان براي چين قائل شد؟!»
مسئول روابط عمومی شرکت واحد دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شد

روز چهارشنبه 19 خرداد ماه حوالی ساعت 09:00 صبح 4 نفر از مامورین وزارت اطلاعات به منزل آقای سعید ترابیان در کرج یورش بردند و او را دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کردند. آقای سعید ترابیان مسئول روابط عمومی سندیکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه می باشد.علت دستگیری او نامشخص است ولی حدس زده می شود که به دلیل محکومیت اعدام های 19 اردیبهشت ماه توسط سندیکای اتوبوس رانی تهران و حومه می باشد و همچنین برای ایجاد جو رعب و وحشت در آستانه سالگرد قیام مردم ایران است.
مامورین وزارت اطلاعات با ورود به منزل آقای ترابیان برای مدت طولانی منزل او را مورد بازرسی قرار دادند و پس از بازرسیهای طولانی بعضی از وسائل شخصی این خانواده رابا خود بردند که از جملۀ آنها تلفنهای همراه خود وهمسر ش و کیس کامپیوتر می باشد. آقای سعید ترابیان 40 ساله بیش از 13 سال سابقه کار دارد و در جریان اعتصابات سال 84 کارگران شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه دستگیر و بیش از 2 ماه در بازداشت بسر برد . او همچنین 4 سال از کار تعلیق شد که از حقوق و مزایا محروم بود.
لازم به یادآوری است که رهبران سندیکای اتوبوس رانی تهران و حومه آقایان منصور اسالو و ابراهیم مددی تنها به دلیل حق داشتن سندیکای کارگری چند سال است که در شرایط طاقت فرسایی در زندانهای اوین و گوهردشت زندانی هستند.