به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، تیر ۰۵، ۱۳۸۹

     فاطمه گل گزی
تهديد كرده اند كه اگر حرف بزنيد از اين بدتر ميكنيم
یورش ماموران امنیتی به زویا صمدی، عروس خانواده ی اسانلو و ضرب و شتم وی در برخی رسانه ها منتشر شد. فاطمه گل گزي مادر منصور اسانلو در گفتگو با راديو ندا گفت: تهديد كرده اند كه اگر حرف بزنيد از اين بدتر ميكنيم.

بازداشت شکرالله قهرمانی فرد معلم و فعال مدنی
 ماموران امنیتی عصر روز سه‌شنبه ۱ تیر ٨۹ اتومبیل شخصی این معلم ترک را در شهر کلیبر و در مسیر بازگشت از تبریز به خدا آفرین متوقف و وی را بازداشت کرده اند.
به گزارش ساوالان سسی، ماموران پس از بازداشت قهرمانی فرد به منزل این فعال مدنی در شهرک سد خداآفرین مراجعه و قصد تفتیش منزل را داشته اند که با ممانعت همسر وی موفق به تفتیش منزل نشده اند.
شکرالله قهرمانی فرد معلم دبستانهای روستایی شهر خدا آفرین و دانشجوی روان‌شناسی دانشگاه آزاد تبریز است که پیش از این نیز در ۲۱ آذر ۸۱، ۱۲تیر ۸۳ و اسفند ۸۶ بازداشت و پس از مدتی بازداشت به قید وثیقه از زندان آزاد شده بود.
استقبال هیلاری کلینتون از تحریم های کنگره آمریکا
هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا روز جمعه با انتشار بیانیه ای در واکنش به تصویب تحریم های جدید از سوی دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا علیه ایران گفت هدف تحریم های جدید ایجاد دشواری در برابر برنامه اتمی ایران و تغییر محاسبات سیاسی رهبران این کشور است.
تحریم های جدید دولت آمریکا علیه ایران که در ارتباط با فعالیت های هسته ای این کشور به موقع اجرا گذاشته خواهد شد، به ویژه بخش انرژی ایران را هدف قرار خواهد داد.
وزیر خارجه آمریکا گفت : " ما تعهد می کنیم تا قانون جدید را در چارچوب استراتژی دوگانه گفتگو و فشار اجرا کنیم."
هیلاری کلینتون تاکید کرد که کشورهای اروپایی و آسترالیا نیز تحریم های جداگانه ای را علیه ایران به تصویب رسانده اند.
این در حالیست که روسیه که به قطعنامۀ اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد رأی موافق داده است از اقدام اتحادیۀ اروپا و دولت آمریکا مبنی بر تصویب تحریم های جدید و فراتر رفتن از تحریم های شورای امنیت انتقاد کرده است.