به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، خرداد ۱۲، ۱۳۸۹

  مجموعه ی خبرهای احترام آزادی
فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل
خواستار آزادی فوری منصوراسانلو شد

فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل با انتشار بیانیه ای خواستار آزادی فوری و بی قیدوشرط منصور اسانلو، رئیس سندیکای اتوبوسرانی تهران شد.
این فدراسیون با اشاره به انتقال منصور اسانلو به بند معتادان و سپس به بند اطلاعات زندان رجایی شهر، افزوده که آقای اسانلو تحت فشارهای جسمی و روحی شدیدی قرار دارد
فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل، با توجه به وضعیت جسمانی آقای اسانلو ضمن محکوم کردن آنچه که توطئه های اخیر علیه وی خوانده، از تمام سازمانها و تشکلهای کارگری خواسته که برای آزادی فوری و بی قید و شرط آقای اسانلو همصدا شوند.

     نیویورک تایمز:
دولتمردان آماده سرکوب اعتراض‌ها هستند

 روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: دولتمردان ایران در تلاش برای خنثی کردن هرگونه اعتراض در آستانه سالگرد انتخابات جنجالی 22 خرداد، دستور داده‌اند که دست کم دو میلیون نیروی بسیج در سطح خیابان‌های تهران مستقر شوند.
براساس این گزارش، در آستانه سالگرد انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد، دولتمردان ایران فعالان ناراضی را که در مرخصی زندان بودند، باردیگر بازداشت کرده‌اند، از تجمع دختران و پسران در مکان‌های عمومی به‌شدت جلوگیری کرده و با پوشش‌های غیراسلامی زنان برخورد کرده‌اند.
به نوشته نیویورک تایمز این تدابیر امنیتی دو هفته پیش از سالگرد انتخابات 22 خرداد برگذار می‌شود که در آن روز پیروزی غیرعادی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد و با اعلام این خبر، معترضان و مخالفان گفتند که نظام مذهبی حاکم در این انتخاب دستکاری کرده‌اند. به نوشته نیویورک تایمز، بعید به‌نظر می‌رسد که دولت مجوز این راهپیمایی را صادر کند.


حبس، شلاق و محرومیت برای محمد نوری‌زاد و محسن میردامادی
محسن میر دامادی                   محمد نوری زاد
دادگاه تجدیدنظر استان تهران، احکام صادره از سوی دادگاه‌های بدوی برای محمد نوری‌زاد و محسن میردامادی را تایید کرد که طی آن، نوری زاد به سه سال و نیم حبس و پنجاه ضربه شلاق و میردامادی به شش سال حبس تعزیری و ده سال محرومیت از فعالیت در احزاب و مطبوعات محکوم شدند.
به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، حکم سه سال و نیم حبس و پنجاه ضربه شلاق صادر شده از سوی قاضی عباس پیربابایی، رئیس شعبه‌ ۲۶ دادگاه انقلاب، برای محمد نوری‌زاد را عینا تایید کرد.
حکم صادره برای این وبلاگ نویس، مستند ساز و نویسندۀ سابقا اصولگرا، به اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رهبری" صادر شده بود.
میردامادی، دبیر کل جبهه مشارکت و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، در جریان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری، دستگیر و بعد از ماهها بازداشت و محاکمه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، توسط قاضی صلواتی به اتهام "اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام"، به استناد مواد ۶۱۰ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی مجموعا به شش سال حبس تعزیری و به استناد ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی، به عنوان تتمیم حکم تعزیری، به ده سال محرومیت از فعالیت در احزاب و مطبوعات محکوم شده بود.

بازداشت احمد محمدنيا، اشکان مسیبیان و حمید رضا مسیبیان 

احمد محمد نیا                اشکان مسیبیان
به گزارش دانشجونيوز، صبح روز گذشته احمد محمد نيا عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل توسط نيروهای امنيتی بازداشت شد. منابع آگاه دانشجوئی گزارش می دهند که اين فعال دانشجوئی در يکی از خيابان های اطراف دانشگاه نوشيروانی مورد يورش نيروهای امنيتی قرار گرفت و شاهدان عينی از ضرب وشتم وی در هنگام بازداشت خبر داده اند.تاکنون دليل بازداشت اين فعال دانشجوئی اقدام به تحريک دانشجويان دانشگاه برای برگذاری تجمع به مناسبت سالروز انتخابات ۲۲ خرداد ذکر شده است ولی تاکنون هيچ اطلاعی از سلامتی وی از سوی خانواده اش گزارش نشده است.

به گزارش دانشجونیوز، اشکان مسیبیان، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی و فعال دانشجویی شناخته شده کرمانشاه بازداشت شد. اشکان مسیبیان از فارغ التحصیلان ممتاز مدارس استعدادهای درخشان استان کرمانشاه و دانشجوی کنونی دانشگاه رازی کرمانشاه است که مدتی دبیری انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه را بر عهده داشت.
مسیبیان پیش از این و در پی اعتراضات دانشجویی در دانشگاه رازی کرمانشاه به دو ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بود
حمید رضا مسیبیان
همچنین بنابه گزارش هرانا، حمیدرضا مسیبیان برادر اشکان مسیبیان نیز بازداشت شده است.