به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، خرداد ۱۸، ۱۳۸۹

               راه پیمایی 22 خرداد:
  سکوت به تقاضای رسمي ۱۰  حزب و گروه
 ۱۰ حزب و گروه اصلاح طلب طی نامه ای به وزارت کشورضمن اعلام مسیر راهپیمایی ۲۲ خرداد، اعلام کردند راهپیمایی در تمام مسیر با سکوت همراه خواهد بود. در این نامه آمده راهپیمایان از پلاکاردهایی با مضمون در خواست اجرای بدون تنازل قانون اساسی و انتخابات آزاد استفاده خواهند کرد. متن این نامه که نسخه ای از آن در اختیار جرس قرار گرفته به شرح زیر است:
وزارت محترم کشور، پیرو نامه قبلی مبنی بر درخواست صدور مجوز راهپیمایی در نخستین سالگرد انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و با عنایت به مذاکره تلفنی جناب آقای سلیمانی _ رئیس اداره احزاب و تشکل های سیاسی وزارت کشور با تعدادی از نمایندگان گروه های امضاکننده در خواست مزبور، بدینوسیله پاسخ موارد در خواستی اعلام می گردد:
1) تاریخ و مسیر برگزاری راهپیمایی : همانطور که قبلاً اعلام شده است از ساعت 16 الی 20 روز شنبه ۲۲ خرداد و مسیر نیز از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی می باشد.
2) راهپیمایی در تمام مسیر با سکوت همراه خواهد بود.
3) این راهپیمایی سخنران یا قطعنامه نخواهد داشت
4) انتظامات راهپیمایی بر عهده احزاب برگزار کننده خواهد بود . بدیهی است حفظ امنیت راهپیمایی بر عهده دستگاه های ذیربط می باشد.
5) این راهپیمایی کاملاً مسالمت آمیز ، بدون حمل سلاح و با رعایت موازین امنیت ملی خواهد بود.
6) ممانعت از هر گونه اخلال در برنامه راهپیمایی از سوی افراد فرصت طلب و قانون شکن که قصدشان برهم زدن امنیت است بر عهده دستگاه های انتظامی و امنیتی است و برگزار کنندگان آماده همه گونه هماهنگی با دستگاه های مزبور می باشند.
7) راهپیمایان از رنگ سبز به عنوان نماد استفاده خواهند کرد.
8) راهپیمایان از پلاکاردهایی با مضمون در خواست اجرای بدون تنازل قانون اساسی و انتخابات آزاد استفاده خواهند کرد.
9) چنانچه هر یک از بندهای بالا نیاز به اصلاح یا حذف داشته باشد نمایندگان معرفی شده اختیار تصمیم گیری را با هماهنگی آن وزارت خواهند داشت.
در خاتمه تقاضا دارد نسبت به صدور مجوز در خواستی تسریع گردد تا فرصت تدار ک و هماهنگی شایسته وجود داشته باشد. یادآوری می شود حمل هرگونه سلاح توسط هرکس در این راهپیمایی ، به منزله اخلال در آن می باشد و ماموران انتظامی و امنیتی به حسب وظیفه می بایست با مرتکبین برخورد قانونی و بایسته بعمل آورند.
آقایان ابوالفضل قدیانی و علی شکوری راد به عنوان نماینده تشکل های برگزار کننده راهپیمایی برای هر گونه هماهنگی بعدی معرفی می گردند و به ترتیب مسئولیت اجرایی و انتظامی مراسم را بر عهده خواهند داشت.
** مجمع نمایندگان ادوار/ ** انجمن اسلامی جامعه پزشکی / ** مجمع نیروهای خط امام / ** مجمع دانش آموختگان ایران / ** انجمن روزنامه نگاران زن / ** حزب اراده ملت ایران ** حزب همبستگی ایران اسلامی / ** سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران / ** جبهه مشارکت ایران اسلامی / ** انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها

    یکسال حبس و۳۰ سال محرومیت از روزنامه نگاری برای
 ژیلا بنی یعقوب

 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی ییر عباسی، ژیلا بنی یعقوب روزنامه نگار را به یکسال حبس تعزیری و ۳۰  سال محرومیت از روزنامه نگاری محکوم کرد.
به گزارش «میزان خبر» ژیلا بنی یعقوب که در روز ۳۰ خرداد ۱۳۸۸  و در ایام اعتراضات انتخاباتی به همراه همسرش بهمن احمدی امویی بازداشت شده بود و پس از تحمل دوماه بازداشت با قرار وثیقه آزاد شد.
همسر وی بهمن احمدی امویی در دادگاه بدوی به به ۷ سال زندان و در دادگاه تجدید نظر به تحمل ۵ سال حبس قطعی محکوم شده و در حال حاضر در بند ۳۵۰  اوین زندانی است. بنی‌یعقوب در سال ۲۰۰۹ برنده جایزه شجاعت در روزنامه‌نگاری شد.

 رضا اکوانیان شاعر و وبلاگنویس به شش سال حبس محکوم شد.


بنا به اطلاع گزارشگران هرانا،رضا اکوانیان از اعضای سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و عضو کمپین یک میلیون امضا به اتهام توهین به رئیس جمهور و رهبر در وبلاگ، شرکت در تجمعات اعتراضی تهران و ارتباط با بیگانگان از طریق ارسال اخبار و گزارشات به یک سال حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد.
لازم به ذکر است آقای رضا اکوانیان ۲۵  ساله و اهل شهرستان دهدشت، ساکن یاسوج در۱۳ بهمن ماه سال گذشته توسط ماموران وزارت اطلاعات و به همراه دو تن از اقوام خود بازداشت و مورد شکنجه های روحی و جسمی قرار گرفته بود.

            امام‌‌جمعه کاشان:
 پخش تصاویر ورزش زنان از تلویزیون حرام است
شادی تیم ملی‌ قایقرانی بانوان ایران
هیچ شغلی بهتر از همسرداری برای خانم ها نیست.  آیت الله عبدالنبی نمازی گفت: از نمایندگان مردم در مجلس می خواهیم اولویت های شغلی خانم ها را مشخص کنند. وی اظهار داشت: خانم ها باید در مشاغل مربوط به خودشان به کار گرفته شوند. اختلاط اجنبی و اجنبیه نباید صورت گیرد چرا که اصل ارتباط بین دو نامحرم غیرمجاز است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود نقش رسانه ملی در ترویج حجاب و یا بدحجابی در جامعه را بسیار موثر دانست و گفت: مراجع تقلید اتفاق نظر دارند که ورزش بانوان نباید از سیما پخش شود و مربیان و تصویربرداران هم باید از بانوان باشند.
وی یادآور شد: در ایام بزرگداشت حضرت فاطمه ، رسانه ملی اقدام به پخش مسابقات تیراندازی خانم ها که توسط سازمان تربیت بدنی در میدان آزادی تهران انجام شده بود، کرد که فیلمبرداران این مسابقه و رهگذران عبوری همه مرد بودند که این اقدام اشتباه است.