به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، خرداد ۳۱، ۱۳۸۹

  فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه:
 متخصصان سپاه در صورت درخواست رسمی

 لکه نفتی خلیج مکزیک را مهار می کنند

مهر : درپی ناکامی‌ آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در مهار لکه نفتی خلیج مکزیک ؛ فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه از آمادگی متخصصین این قرارگاه برای مهار این لکه نفتی در صورت درخواست رسمی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ پاسدار رستم قاسمی، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: این مایه ننگ و شرمندگی است که آمریکا و انگلیس و کسانی که خود را مهد تکنولوژی و ابرقدرت حوزه صنعت و اقتصاد جهانی می‌دانند با گذشت دو ماه از تخریب سکوی تولید نفت در منطقه خلیج مکزیک قادر به مهار فوران نفت ‌نباشند. وی خاطر نشان کرد: دستور اوباما به ارتش آمریکا برای دخالت و ورود به صحنه این حادثه که دیگر به بحران منطقه‌ای و بلکه فرامنطقه‌ای تبدیل شده است نشان ‌دهنده چالش فناوری غرب و به بن بست رسیدن متخصصین مغرور کمپانی‌های بزرگ نفتی انگلیسی و آمریکایی است.
فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء خاطر نشان کرد: تجربه حضور ایرانی‌ها در مهار فوران‌های نفتی در برخی کشورهای همسایه در خلیج فارس مانند کویت از قابلیت‌ها و مهارت‌های آنان خبر می‌دهد ، در عین حال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای کمک به مهار لکه نفتی آماده است.
مبادلات نفتی ایران زیر فشار تحریم‌ها

دويچه وله : دو کشور قزاقستان و ترکمنستان از انتقال نفت خود از مسیر ایران صرف‌نظر کرده‌اند. در کل خریداران نفت ایران از میزان تقاضای خود کاسته‌اند. استرالیا، ژاپن و کره جنوبی نیز به تحریم‌های مضاعف علیه جمهوری اسلامی پیوسته‌اند.
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع صنعت نفت این دو کشور گزارش داد که این تصمیم به دلیل تحریم‌های جدیدی است که از سوی شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران وضع شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه، قزاقستان و ترکمنستان قصد دارند نفت را از طریق خط لوله‌ی باکو به بندر نووروسیسک در دریای سیاه برسانند. ترکمنستان اعلام کرده که توانایی پیوستن به خط لوله باکو‌−تفلیس­-جیهان را دارد. این خط لوله ظرفیتی بالغ بر ۵ میلیون تن در سال را دارد ولی در حال حاضر فقط برای انتقال ۵/ ۳ میلیون تن نفت از این لوله استفاده می‌شود.
دومین شرکت تولید نفت روسیه، "لوک اویل" نیز صدور بنزین به ایران را در ماه آوریل ۲۰۱۰ متوقف کرد. علت این اقدام تحریم‌های سازمان ملل و طرح تحریم‌های یکجانبه‌ی آمریکا و اتحادیه اروپا بوده است.
استرالیا، ژاپن و کره جنوبی به تحریم‌های مضاعف پیوستند
با تصویب تحریم‌های یکجانبه‌ی آمریکا و اتحادیه اروپا و استرالیا علیه جمهوری اسلامی، دو کشور ژاپن و کره‌جنوبی نیز به این تحریم‌های مضاعف پیوستند. به گزارش روزنامه واشنگتن پست، هنوز جزئیات تحریم ژاپن و کره جنوبی مشخص نیست.
به گفته‌ی یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا، هدف تحریم نیست، بلکه تحریم وسیله‌ای است برای رسیدن به هدف. رابرت آینهورن گفت، این تحریم‌ها باعث خواهند شد که ایران نتواند به راحتی اهداف موشکی و هسته‌ای خود را پیگیری کند.
واشنگتن‌ پست می‌افزاید، کشورهای اتحادیه اروپا با سرعتی غیرعادی تحریم‌های مستقل و مضاعف خود علیه ایران را فقط با گذشت یک هفته از قطعنامه‌ی تحریم شورای امنیت به تصویب رساندند. این در حالی است که اتحادیه اروپا هفت تا هشت ماه زمان برای بررسی تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران صرف کرده بود.
واشنگتن پست می‌افزاید، برخی منابع دیپلماتیک معتقدند، تلاش‌های دولت اوباما برای ارتباط‌‌گیری با ایران که با پاسخی رو به رو نشد، اعلام ساخت تأسیسات هسته‌ای جدید ایران و حوادث پس از انتخابات سال گذشته ایران باعث شدند تا مواضع کشورهای اروپایی در مقابل تهران تغییر و منجر به تأیید سریع تحریم‌های مستقل و مضاعف کشورهای اروپایی علیه ایران شود.

     هاشمی رفسنجانى:
مايل است از سمت هاى خود كناره گيرى كند!
اكبر هاشمى رفسنجانى در مصاحبه با يك ماهنامه ايرانى به شرح جزئيات نامه نگارى خود با آيت الله على خامنه اى قبل از انتخابات سال ۸۸ پرداخته و گفته است: مايل است از سمت هاى خود كناره گيرى كند ولى مى ترسد عوارض بد سياسى داشته باشد.رفسنجانى در گفت و گو با شماره دوم نشريه «مديريت ارتباطات» كه اواخر خردادماه منتشر شده، در پاسخ به اين پرسش كه آيا تا كنون به بازنشستگى به معناى كناره گيرى از مسئوليت هاى سياسى فكر كرده است، گفته است: «مايلم. الان سن من در حدى است كه مايلم اين گونه شود. ولى هنوز مى ترسم عوارض بد سياسى داشته باشد و به نوعى قهر تلقى شود.»
اكبر هاشمى رفسنجانى ۷۶ ساله در حال حاضر رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبرى را بر عهده دارد و يكى از شخصيت هاى تاثير گذار در سه دهه گذشته تاريخ جمهورى اسلامى ايران بوده است.
وى در يك دهه اخير از سوى اصلاح طلبان و سپس هواداران محمود احمدى نژاد زير انتقادهاى شديد قرار داشته و خانواده وى متهم به فساد سياسى و اقتصادى شده اند.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه به شرح ارسال نامه به رهبر جمهورى اسلامى ايران، در سه روز مانده به انتخابات ۲۲ خرداد رياست جمهورى سال گذشته، پرداخته و آن را واكنشى به اظهارات محمود احمدى نژاد، رييس جمهورى ايران در مناظره هاى تلويزيونى دانسته است.
رفسنجانى در گفت و گو با نشريه «مديريت ارتباطات» مى گويد: پس از ارسال نامه به رهبر جمهورى اسلامى، از وى پرسيده است كه نظرش راجع به نامه او چيست، و آيت الله خامنه اى پاسخ داده است: «از لحاظ محتوا هيچ ملاحظه اى ندارم و فقط يك نكته دارم كه آقاى احمدى نژاد شخص شما را به فساد متهم نكرد و در باره بچه هاى شما گفت.»

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام مى گويد كه به آيت الله خامنه اى پاسخ داده است: «فضا به گونه اى بود كه گرچه (آقاى احمدى نژاد) از من اسم نبرد، اما همه چيز متوجه من شد.»
وى افزوده كه رهبر جمهورى اسلامى به او گفته است: «اگر جاى شما بودم، (نامه را) بعد از انتخابات منتشر مى كردم.»