به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، خرداد ۲۷، ۱۳۸۹

    نرگس محمدی:
"اعتصاب غذا خواهم کرد"

 نرگس محمدی، نايب رئيس کانون مدافعان حقوق بشر که شامگاه بيست‌ام خرداد دستگير شده، اکنون با گذشت يک هفته از بازداشت خود همچنان در انفرادی نگه‌داری می‌شود. وی شب گذشته در تماسی تلفنی با بستگان خود اعلام کرد که در صورت ادامه اين روند دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

تقی رحمانی، همسر اين فعال حقوق بشر، در گفت‌وگو با دويچه وله گفت که همسرش سه سال پيش دچار آمبولی ريوی شده بود و اکنون در تماس خود اعلام کرده که حال جسمانی‌اش نامساعد است و حتی به بهداری نيز منتقل شده است.

تماس تلفنی نرگس محمدی که از اعتصاب غذای خود در صورت ادامه روند فعلی خبر داده در حالی صورت گرفت که بيش از ششصد تن از فعالان جنبش زنان در بيانيه‌ای خواستار « پايان دادن به بازداشت و مجازات غيرقانونی همه فعالان مدنی بالاخص فعالان زن در بند» شده‌اند. ادامه مطلب

بازداشت نعیم احمدی خیاوی در تبریز
 نعیم احمدی خیاوی فعال دانشجویی و دانشجوی زمین شناسی دانشگاه تبریز ۲٣ خرداد ٨۹ توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
ماموران اداره اطلاعات تبریز ظهر روز يکشنبه ۲٣ خرداد ٨۹ این فعال دانشجویی آذربایجانی را در منزل دانشجویی یکی از دوستانش در منطقه شهنار تبریز بازداشت و اقدام به ضرب و شتم دوستان وی نمودند.
مسئولین قضایی و امنیتی از پذیرفتن مسئولیت بازداشت احمدی سرباز زده و از پاسخ به سوالات خانواده مبنی بر محل نگهداری و اتهام این فعال دانشجویی امتناع می کنند.

دو سال و نود و یک روز حبس تعزیری برای شاهین زینعلی


خبرگزاری هرانا - صبح روز چهارشنبه 26 خردادماه، شاهین زینعلی از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی، به دو سال و نود و یک روز حبس تعزیری محکوم کرد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، حکم صادره در خصوص این روزنامه نگار و فعال سیاسی حاکی از 2 سال حبس به جهت اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق عضویت در حزب پان ایرانیست، 91 روز حبس به جهت فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی منجر به اغتشاش، و مصاحبه با رسانه های بیگانه و پرداخت مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال جزای نقدی می باشد.
شاهین زینعلی پس از چهار ماه بی خبری از پرونده خود اول خرداد ماه به شعبه بیست وششم دادگاه انقلاب تهران برای کسب اخرین دفاع احضار شد که به درخواست محمد مصطفایی وکیل مدافع ایشان جلسه رسیدگی به تاریخ 22 خرداد ماه سال جاری موکول شد. حکم دو سال و نود و یک روز حبس تعزیری برای این روزنامه نگار با سابقه به وکیل ایشان به صورت حضوری و شفاهی ابلاغ شده است.

اعتراض ۵۶ کشور به 'سرکوب' اعتراضات خیابانی در ایران
نمایندگان ۵۶ کشور جهان در شورای حقوق بشر سازمان ملل با امضای بیانیه ای از دولت ایران خواستند در مورد سرکوب اعتراضات خیابانی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته تحقیق کند.
به هنگام مطرح شدن این بیانیه در جلسه امروز (سه شنبه ۲۵ خرداد، ۱۵ ژوئن) این شورا در ژنو، نماینده ایران از طریق مطرح کردن ایرادهای آئین نامه ای برای چند ساعت از خوانده شدن متن بیانیه توسط سفیر نروژ جلوگیری کرد.
کشورهای امضا کنندگان بیانیه به "سرکوب خشونت آمیز مخالفان، بازداشت ها و اعدام هایی که بدون طی مراحل قانونی انجام شده اند، تبعیض شدید علیه زنان و اقلیت ها از جمله بهائیان، و محدود کردن آزادی بیان و مذهب" در ایران اعتراض کرده اند.
این بیانیه به ابتکار آمریکا و نروژ تهیه شده و ۱۶ کشور از ۴۷ کشور عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل در میان امضا کنندگان آن هستند. تمام ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا هم این بیانیه را امضا کرده اند.