به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، خرداد ۲۰، ۱۳۸۹

مرگ بر دیکتاتور
اعتراض علیه متکی در ایرلند، 9 ژوئن
ضرب و شتم معترضین توسط محافظان متکی اینجا کلیک کنید

روسیه تحویل موشک های اس٣٠٠ را به ایران متوقف می کند
خبرگزاری انترفاکس به نقل از "سرویس همکاری نظامی فدراسیون روسیه" نوشت که این کشور پس از تصویب قطعنامۀ جدید شورای امنیت علیه برنامۀ اتمی جمهوری اسلامی ایران قرارداد تحویل موشک های اس-٣٠٠ به این کشور را متوقف می کند.
همین منابع تأکید کرده اند که قطعنامۀ شورای امنیت برای همۀ کشورها از جمله روسیه لازم الاجراست.
دو دولت مسکو و تهران بر سر تحویل این موشک ها به جمهوری اسلامی با یکدیگر به توافق رسیدند و پیرو این قرارداد ایران مبالغ خرید موشک های اس-٣٠٠ را به روسیه پرداخته است.
مخالفت های اسرائیل و آمریکا تاکنون مانع از تحویل این موشک ها به ایران بوده اند، هر چند برخی مقامات روسی پیش از این گفته بودند که مسکو به تعهداتش در زمینۀ تحویل موشک های اس-٣٠٠ به تهران عمل خواهد کرد.
اکنون به نظر می رسد که تصویب قطعنامۀ جدید شورای امنیت مسألۀ تحویل موشک های روسی را به ایران پیچیده تر از قبل کرده باشد.
به اعتقاد تحلیلگران، با پشتیبانی روسیه از مجازات های جدید شورای امنیت علیه ایران مناسبات نزدیک دو کشور رو به ضعف خواهد گذاشت. رجب صفراف مدیر "مرکز مطالعات ایران در مسکو" وخامت مناسبات کنونی ایران و روسیه را بی سابقه می داند. او معتقد است که نفوذ روسیه در ایران متزلزل شده و اکنون ترکیه می کوشد جای خالی روسیه را در مناسباتش با تهران پُر کند.


صد روز بلاتکلیفی دکتر حسام فیروزی در زندان اوین
رهانا: دکتر حسام فیروزی، فعال مستقل حقوق بشر و پزشک و وبلاگ‌نویس، در تاریخ ۱۲ اسفند ماه، هم‌زمان با بازداشت گسترده‌ی فعالان حقوق بشر در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
به گزاری خبرنگار رهانا، وی در طول مدت بازجویی‌های‌اش به شدت تحت شکنجه قرار گرفته بود و کاهش وزن شدید وی گویای این مساله بوده است.این فعال حقوق بشر از زمان بازداشت تا کنون با وعده‌های مختلفی از سوی بازجویان و مقامات زندان مبنی بر آزادی روبه‌رو شده، در حالی‌که وی پس از گذشت صد روز هم‌چنان در سلول‌های انفرادی بند ۲ الف زندان اوین به سر می‌برد و خبری از آزادی او نیست و همین امر نگرانی اطرافیان وی را به همراه داشته است.در اسفند ماه گذشته تعداد زیادی از فعالین حقوق بشر و مطبوعاتی طی یک سناریوی امنیتی از طرف سپاه پاسداران جمهوری اسلامی بازداشت شدند. این فعالین حقوق بشر در طول دوره‌ی بازداشت تحت فشار بازجویان پرونده برای اخذ اعترافات تلویزونی و قبول اتهامات واهی بوده‌اند.

احضار مجید توکلی از زندان به دادستانی

«ما هر بلایی به خواهیم می توانیم برسر شما بیاوریم.»
مجید توکلی دانشجوی زندانی دانشگاه امیرکبیر روز گذشته از زندان اوین به دادستانی منتقل شده و به دلیل نوشته هایش مورد تهدید قرار گرفت.
به گزارش دانشجونیوز دادستانی تهران روز گذشته مجید توکلی را مورد نوشته های اخیرش تهدید کرده و به وی گفته است: «ما هر بلایی به خواهیم می توانیم برسر شما بیاوریم. بهتر فراموش نکنی که در حال حاضر در زندانی. هنوز نمی دانی اسبتداد و بیداد کی و چه کاری می تواند انجام دهد.»
این احضار و تهدید پس از انتشار ۲ نوشته اخیر مجید توکلی "برای تغییر" و "ما آینده را میسازیم" انجام شده است.
مجید توکلی عضو انجمن اسلامی پلی تکنیک در نوشته اخیر خود از شانزدهم آذر ماه گذشته و پس از سخنرانی در صحن دانشگاه امیرکبیر بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.