به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، خرداد ۲۶، ۱۳۸۹

'یک هزار میلیارد دلار'
 ارزش معادن زیرزمینی افغانستان
بی بی سی: زمین شناسان آمریکایی می گویند، ذخایر زیرزمینی مس، آهن، لیتیوم، طلا و لاجورد در افغانستان، تا یک هزار میلیارد دلار ارزش دارد که سرمایه گذاری روی این بخش، می تواند افغانستان را از نظر اقتصادی خودکفا کند.
با آنکه استخراج این معادن سالها وقت خواهد گرفت، اما مقامات آمریکایی باور دارند که ظرفیت این معادن به حدی است که قادر خواهد بود قبل از آغاز استخراج، توجه سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کند.
این معادن در نقاط مختلف در سراسر افغانستان پراکنده شده اند، اما بر اساس پژوهشها، بخش اعظم این معادن در مناطق جنوبی و شرقی افغانستان و در امتداد مرزهای این کشور با پاکستان موقعیت دارد.
پژوهش های تازه در مورد معادن افغانستان، از سوی زمین شناسان آمریکایی و هیاتی از وزارت دفاع آمریکا با کمک نقشه ها و اطلاعاتی انجام شده که قبلا توسط کارشناسان شوروی سابق بدست آمده بود.
این نقشه ها در جریان حضور شوروی سابق در افغانستان تهیه شده بود اما گزارش ها می رساند که زمین شناسان افغان، پس از خروج شوروی سابق از افغانستان، این نقشه ها را پنهان کردند تا از آسیب های جنگ داخلی در این کشور در امان بماند.

تحلیل تاریخی مصطفی تاجزاده از انقلاب و جنبش سبز
«پدر، مادر، ما باز هم متهميم!»
اول. دو نظام
 به باور من، نظامي كه قدرتش را در اعتراف‌گيري و تواب‌سازي در سلو‌ل‌هاي انفرادي ‌ببيند و نظامي كه از بحث آزاد و مناظره و گفت‌وگو در رسانه‌ها تغذيه مي‌كند، دو سيستم كاملاً متفاوت هستند. نظامي كه هر مخالفت يا حتي هر انتقادي را توطئه تلقي كند با نظامي كه چهره خود را در آينه انتقاد مخالفين می بیند و رفتارش را تصحيح مي‌كند، هرگز يكي نيست. نظامي كه يكي از بديهي‌‌ترين حقوق انسان يعني حق سفر آزاد را با ممنوع‌الخروج كردن شهروندان نقض ‌كند و به دور خود ديوار بكشد و نه فقط براي كساني كه قصد مشاركت در عرصه مديريت كشور را دارند، بلكه براي شهروندان عادي نيز محدوديت های روزافزون بتراشد، بی تردید با نظامي كه از مشاركت و انتخاب آزاد مردم در عرصه سياست و اجتماع استقبال مي‌كند متفاوت است.
ادامه مطلب

سخنان عجیب احمدی نژاد 
 در یک برنامه زنده تلویزیونی
عکس : محمود احمدی نژاد با لباس آخوندی

تحلیل آرای ۱۵ کشور عضو شورای امنیت
* رای به این قطعنامه با گدایی به دست آمده است؛ آقای اردوغان به من گفت که اوباما یک ساعت و نیم در تماسی تلفنی با وی حرف می زد و درخواست می کرد که به قطعنامه رای ممتنع بدهد تا گرفتاری هایش در کنگره امریکا حل شود .
در همان تماس، اوباما به اردوغان گفته بود که خودت میدانی چیزی در آن قطعنامه نیست؛ به داد لبنان هم برس لبنان هم اگر بخواهد رأی منفی بدهد دچار مشکل می شود شما پادرمیانی کن که رأی ممتنع بدهد.
آنها با برزیل هم همین کار را کرده بودند گدایی رای است در شورای امنیت؛ تیر خلاص بهتر از این به شورای امنیت؟
* دولتی که زمانی برای جهان تصمیم می گرفت الان با التماس و گدایی و امتیاز دادن به چند کشور مانند روسیه به دنبال تصویب قطعنامه ای است که خودشان از قبل اعتراف کرده بودند هیچ تاثیری بر ایران ندارد این قطعنامه موجودی است که مرده به دنیا آمد .
اطلاعاتی از درون سیستم آمریکا داریم
* اطلاعاتی از درون این سیستم و امریکا داریم که شرایط بسیار خوب به نفع ملت هاست اما برای رژیم صهیونیستی و دولتمردان امریکا بسیار بد است .اختلافاتشان بسیار شدید شده است و آنها واقعا نمی توانند تصمیم گیری کنند و به شدت هراسناک هستند . اعتراضات ، بسیار بالاست و حتی در داخل رژیم صهیونیستی اظهار نظرهایی می شود که در همین جهت است و می گویند که دیگر کارشان تمام است و دلیلی ندارد که مقاومت کنند ؛ باید کار را تمام کنند
اطلاعیه میرحسین موسوی
 پیرامون ۲۲ خرداد امسال و نیز هتک حرمت بیوت مراجع
"بر شاخه می نشینند و بن می برند؟"
 کلمه: میرحسین موسوی در واکنش به هتک حرمت بیوت مراجع در اطلاعیه ای این گونه برخورد ها را ناشی از نیاز دولتیان به حادثه سازی‌هایی دانست که بتوانند تبعات مصائبی را که بر سر کشور آورده اند از چشم‌ها پنهان نگه دارند. وی همچنین ۲۲ خرداد امسال را نشان بلوغ و آگاهی جنبش اصیل سبز قلمداد کرد. به گزارش کلمه متن این اطلاعیه به شرح زیر است:


بسمه تعالی
خودداری از صدور مجوز راهپیمایی برای روز ۲۲ خرداد بیش از هر چیز نشان دهنده ترس دولتیان از تکرار حماسه ۲۵ خرداد سال ۸۸ است. آرایش نظامی- امنیتی بی‌سابقه درتهران نشان می‌دهد که علی‌رغم یک سال سرکوب و حبس واستفاده یک‌سویه از صداوسیما و رسانه‌های دولتی و هزینه‌های هزاران میلیارد تومانی، تمامیت طلبان نتوانسته اند مردم را به صداقت و صحت عمل خود متقاعد سازند. که اگر می‌توانستند چه نیاز به این همه هزینه و لشگرکشی و دروغ پردازی؟!
حمله به مردم و دانشجویان در روز ۲۲ خرداد و سپس حمله به دفتر مرجع بزرگوار حضرت آیت الله العظمی صانعی وحمله به دفتر حضرت آیت الله العظمی منتظری و توهین به جناب حجت الاسلام و المسلمین کروبی از شدت بحران و اغتشاش فکری در میان مهاجمان خبر می‌دهد. ۲۲ خرداد ماه امسال، مردم بهانه ای به دست دولتیان ندادند تا با آن پیامدهای ناشی از قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت را، که به دلیل سوءمدیریت و سیاست‌های عوام فریبانه بر سر کشور و ملت ما تحمیل شده است، بپوشانند و نیز عواقب اقدامات منافقانه و ظالمانه در مراسم روز ۱۴ خرداد را از یادها ببرند.
۲۲ خرداد بلوغ جنبش عظیم سبز را نشان داد و نشان داد که هر شهروند سبز هر جا که باشد، از خانه و اداره و محل کار و کارخانه و مدرسه و خیابان، با ابتکارات و خلاقیت، خود یک جنبش است. جنبش سبز آن آگاهی را دارد که به گونه ای عمل نکند تا تمامیت‌خواهان بتوانند پیامد سیاست‌های غلط خود را در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و سیاست خارجی بپوشانند. امروز دولتیان بیش از همیشه محتاج حادثه سازی‌های هستند که بتوانند تبعات مصائبی را که بر سر کشور آورده اند از چشم‌ها پنهان نگه دارند. حمله به دفتر یک مرجع عالی‌قدر و یکی از شاگردان مورد علاقه و محبت حضرت امام (ره) ورود به مرحله جدیدی از این بحران‌سازی‌ها است. ولی آمران و عاملان این اقدام خطرناک بدانند که حمله به مراجع و هتک حرمت و زیرفشار قرار دادن آن‌ها تنها مشروعیت نظام را از بین می‌برد.
آیا فراموش کرده اند حمله به بیت حضرت امام (ره) بود که زمینه برچیدن پایه‌های استبداد را در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و سپس بهمن سال ۵۷ فراهم کرد و باز هم عبرت نمی گیرند؟
آیا با دانستن این تجربیات تاریخی است که بر شاخه می نشینند و بن می برند؟
میرحسین موسوی
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۹