به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، خرداد ۱۹، ۱۳۸۹

    محمد علی انصاری: 
دفتر خامنه‌ای مخالف حضور برخی شخصیت‌ها
 در مراسم ۱۴ خرداد بود
محمدعلی انصاری مسئول برگذاری مراسم ۱۴ خرداد اعلام کرد که دفتر آیت‌الله خامنه‌ای مخالف حضور برخی شخصیت‌ها در مراسم ۱۴ خرداد بود و محمود احمدی‌نژاد تلاش کرد تا حسن خمینی نتواند در این مراسم سخنرانی کند.
آقای انصاری امروز سه‌‌شنبه در نامه‌ای خطاب به حسن خمینی، با تشریح مسائل قبل و بعد از مراسم ۱۴ خرداد، نوشته که در یکی از جلسات ستاد برگذاری، آقای وحید از مسئولان دفتر رهبری از وی خواسته که «افراد خاصی {که ایشان نام بردند} نباید تحت هیچ شرایط در مراسم حضور یابند.»
به نوشته آقای انصاری، این عضو دفتر رهبری، همچنین از افراد دیگری نام برده که به هیچ‌وچه نباید به مراسم ۱۴ خرداد دعوت می‌شدند.
"وحید" یا "سردار وحید"، مرد سایه بیت رهبری
محمدعلی انصاری نوشته که استدلال آقای وحید این بود که حضور این افراد در میان مردم «منطقی» نیست و موجب «بی‌نظمی و اخلال» می‌شود.
آقای انصاری در بخش دیگری از نامه خود به وقایع ۱۴ خرداد اشاره کرده و نوشته است که محمود احمدی‌نژاد برخلاف برنامه‌ریزی‌ها، بیش از وقت مقرر سخنرانی کرد تا مانع از سخنرانی حسن خمینی شود.
انصاری نوشته که احمدی‌نژاد در واکنش به تذکرات وی، در برابر دوربین‌های و مردم حاضر در مراسم به او گفته است: «شما چکاره‌اید و به چه حقی به من یادداشت می‌دهید، من رئیس جمهور این ملت هستم.»
وی همچنین از مصطفی محمدنجار نماینده دولت در ستاد برگذاری مراسم به عنوان کسی که از احمدی‌نژاد خواسته بود بیش از وقت مقرر سخنرانی کند، نام برده است.(میزان خبر)