به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، خرداد ۲۳، ۱۳۸۹

بازداشت بیش از ششصد مرد و سیصد زن
 در پی اعتراضات روز گذشته
خبرگزاری هرانا - در پی اعتراضات مردمی در اولين سالگرد اعتراض به نتايج دهمين دوره ی انتخابات رياست جمهوری، بيش از ۹۰۰ تن از شهروندان بازداشت شدند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، دستکم ۳۰۰ تن از اين افراد بازداشتی را زنان تشکيل می دهند و خانواده های بازداشت شدگان از چگونگی وضعيت عزيزانشان بی اطلاع اند.اين روند تا جايی است که نيروهای امنيتی با بستن تقاطع خيابان "شهدای ژاندارمری" و "کارگر جنوبی" برای ممانعت از تجمع خانواده ها در مقابل "ستاد فرماندهی تهران بزرگ" ممانعت به عمل آورده اند. گفتنی است تا کنون دست کم مشخصات ۱۵ تن از زنان بازداشتی که کارت شناسايی به همراه نداشتند به خانواده ها اعلام شده و از ايشان خواسته شده که مدارک شناسايی اين افراد را تحويل دهند.مسئولان به خانواده ی مردان بازداشت شده نيز گفته اند که از فردا برای پيگيری وضعيت عزيزانشان بايد به "پليس امنيت" مراجعه کنند.
شايان ذکر است در ساعت ۲ بامداد ۲۳ خرداد ماه، سی تن از بازداشت شدگان که همگی در رديف سنی ۲۰-۲۵ سال بودند به وسيله ی يک ون به ميدان انقلاب منتقل و در آن جا رها شدند.

گریه شجریان از وضعیت زنان ایران



دو خواننده لس آنجلس نشین در تهران 
به گزارش خبرآنلاین، دو خواننده لس آنجلس نشین، طی هفته های گذشته به تهران آمده اند و دیدار با یک مقام ارشد دولتی را در برنامه دارند. معین روز چهارشنبه هفته گذشته برای نخستین بار وارد تهران شده است و بیژن مرتضوی نیز ویلایی در شمال کشور دارد.
پیش از این حبیب محبیان، دیگر خواننده مقیم امریکا با خانواده اش به تهران آمد و پس از دیدار با همان مقام دولتی، ضمن سکونت دایم در تهران، درخواست هایی برای مجوز کنسرت و آلبوم نیز ارایه داد.
به گزارش میزان خبر در ایام بعد از کودتای 22 خرداد سال گذشته مسوولین فرهنگی حکومتی نتوانستند صدای اعتراض امیز هنرمندان برجسته ایران نظیر شجریان و ناظری را خاموش کنند و استاد محمد رضا شجریان ضمن اعتراض شدید به سخنان احمدی نژاد اعلام نمود که خود را جدا از ملت ایران و حرکت اعتراضی آنان نمی داند.
به همین دلیل نیز این هنرمندان و جمعی دیگر از استاید متعهد موسیقی ایران در لیست سیاه وزارت ارشاد قرار گرفتند و از تداوم فعالیت انها در ایران ممانعت به عمل آمد و در مقابل اسفندیار رحیم مشایی با دعوت از خوانندگان پاپ لس آنجلسی در نظر دارد نمایی از آزادی! در عرصه موسیقی را به نمایش بگذارد.
بازداشت عبدالرضا تاجیک
به گزارش «میزان خبر» عبدالرضا تاجیک عضو کانون مدافعان حقوق بشر، سومین باری است که طی یکسال گذشته روانه زندان می شود. وی سال گذشته دو روز پس از برگذاری انتخابات ریاست جهوری در تاریخ 24خرداد بازداشت شد و تا تاریخ 7مردادماه در زندان ماند. وی پس از آن نیز به دنبال درگذشت آیت‌الله منتظری و درپی برگذاری مراسم عاشورای 88 در تاریخ 8دي بازداشت و روانه زندان شد و تا 11 اسفند ماه که با سپردن وثیقه آزاد شد، در بازداشت به سر برد.
برخورد با عبدالرضا تاجیک دو روز پس از آن صورت می گیرد که نرگس محمدی دیگر عضو کانون مدافعان حقوق بشر نیز بازداشت شده بود.
تلویزیون دولتی ایران سه روز قبل با پخش فیلمی سراسر دروغ که از جمله حاوی اعترافات جواد توسلیان همسر شیرین عبادی علیه وی بود، اتهاماتی را متوجه رییس این نهاد مدنی و اعضای آن کرده بود.