به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، تیر ۰۶، ۱۳۸۹

      جام جهانی فوتبال:
آلمان با چهار بر یک گل، انگلیس را شکست داد

تیم ملی فوتبال آلمان امروز یکشنبه در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام جهانی با نتیجه 4 بر یک در ورزشگاه "فری استیت" بلومفونتین مقابل رقیب دیرینه خود انگلستان به برتری رسید و به دور بعد صعود کرد. شاگردان یواخیم لو در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها با برنده دیدار امشب تیم های مکزیک - آرژانتین دیدار خواهند کرد.
برای آلمان در این دیدار ابتدا میروسلاو کلوزه (20) و لوکاس پودولسکی (32) گلزنی کردند. انگلستان در دقیقه 37 با ضربه سر ماتیو آپسون اختلاف گل ها را به حداقل رساند. مردان کاپلو دقایقی بعد گل تساوی را هم وارد دروازه آلمان کردند اما کمک داور مسابقه در حالی که توپ به وضوح از خط دروازه رد شده بود، این گل را نادیده گرفت تا دو تیم با نتیجه 2 بر یک به رختکن بروند.
در نیمه دوم انگلیسی ها بر میزان حملات خود افزودند اما آلمان با دو ضد حمله در دقایق 67 و 70 توسط توماس مولر دروازه انگلستان را باز کرد تا شکست تحقیرآمیزی را به این تیم تحمیل کرده باشد. آلمانی ها در سپتامبر سال 2001 در دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2002 با نتیجه 5 بر یک در ورزشگاه المپیک مونیخ مقابل انگلستان شکست خورده بودند و این نتیجه را می توان دیدار انتقامی آنها قلمداد کرد.