به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، دی ۱۱، ۱۳۹۰

قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:  
ترغیب مردم به تحریم و یا کاهش مشارکت مردم در انتخابات جرم است.
به گزارش خبرگزاری "فارس"، عبدالصمد خرم‌ آبادی مشاور قضایی محسنی اژه ای و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فهرست ۲۵ بندی مربوط به "مصادیق محتوای مجرمانه مرتبط با انتخابات مجلس شورای اسلامی" را منتشر و اعلام کرده که انتشار محتوای مجرمانه که در این فهرست تعیین شده "جرم" محسوب می‌شود و تمامی "تارنماها" مکلف هستند که از انتشار مصادیق محتوای مجرمانه که در این فهرست به آنها اشاره شده خودداری کنند.
برپایه این گزارش خرم آبادی گفته است که "انتشار هرگونه ادعا مبنی بر توقف انتخابات و یا دعوت به تجمع اعتراض‌آمیز‌، اعتصاب‌، تحصن و هر اقدامی که به نحوی موجب اخلال در امر انتخابات گردد جرم محسوب می شود.انتشار هجو یا هجویه در فضای مجازی علیه انتخابات و حتی انتشار هرگونه مطلب خلاف واقع مبنی بر انصراف گروه‌های قانونی از انتخابات را نیز جرم اعلام شده است."
این سخنان در حالی مطرح می شود که گروه ها و شخصیت های اصلاح طلب در هفته های اخیر با انتشار بیانیه های جداگانه ای، انتخابات مجلس شورای اسلامی را تحریم کرده اند. این انتخابات حدود دو ماه دیگر برگزار خواهد شد. اصلاح طلبان می گویند که شرایط برای برگزاری انتخابات سالم و آزاد فراهم نیست.
انتخابات مجلس شورای اسلامی نخستین انتخابات پس از انتخابات ریاست جمهوری جنجال برانگیز دو سال پیش ایران است. اصلاح طلبان می گویند که در آن انتخابات، تقلب گسترده و سازماندهی شده روی داده است. سرکوب اعتراض های پس از انتخابات ریاست جمهوری به کشته شدن ده ها تن از معترضان در خیابان ها و بازداشتگاه ها و دستگیری صده ها نفر از جمله سران و اعضای برخی گروه های اصلاح طلب شده است.
منبع: العربیه