به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، دی ۱۶، ۱۳۹۴

رد صلاحیت نیروهای ملی ـ مذهبی



رد صلاحیت


میزان: هیئت اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی اعضای نهضت‌ آزادی‌ایران و چهره‌های ملی-مذهبی را رد صلاحیت کردند.


به گزارش میزان‌خبر، هیئت اجرایی در پی اتمام مهلت بررسی صلاحیت در روز سه شنبه پانزدهم دی ماه ۱۳۹۴، چهره‌های وابسته به جریان روشنفکری دینی در شهرهای مختلف از جمله تبریز، مشهد و لاهیجان را رد صلاحیت کرد.

دکتر غفار فرزدی و دکتر هادی هادی‌زاده از اعضای شورای مرکزی نهضت‌آزادی‌ایران و دکتر غفارزاده، مهندس یحیایی و حمید کریم حدیثی، از چهره‌های ملی-مذهبی در شهرهای تبریز و لاهیجان، جزو لیست ردصلاحیت‌های هیئت اجرایی هستند. همچنین تاکنون از رد صلاحیت نیروهای منتسب به این جریان در تهران خبری در دست نیست.

دعوت ابراهیم یزدی برای مشارکت فعالانه در انتخابات

ابراهیم یزدی، دبیرکل نهضت آزادی ایران آذرماه سال جاری در گفت‌و‌گو با روزنامه «اعتماد ملی» از مردم دعوت کرده بود تا در انتخابات پیش رو حضور فعال داشته باشند.
او گفته بود «در حال حاضر به همه توصیه می‌کنیم در انتخابات با کسی قهر نکنند» و افزوده بود «ادامه کار به شورای نگهبان و تأیید و رد کاندیدا‌ها برمی گردد، باید ببینیم شورای نگهبان چه سیاستی را در این مورد در پیش می‌گیرد، پس از مرحله بررسی صلاحیت‌ها، با ارزیابی تأیید صلاحیت‌شدگان به سمت شرکت در انتخابات می‌رویم.»
اعضای نهضت آزادی ایران و نیروهای ملی ـ مذهبی سال‌هاست که در انتخابات مختلف در ایران کاندیدا معرفی می‌کنند اما به جز سال‌های نخست انقلاب و انتخابات دوران اصلاحات هیچ‌گاه صلاحیت آن‌ها مورد تأیید قرار نگرفت.