به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، دی ۱۵، ۱۳۹۴

کویت سفیر خود را از ایران فراخواند

دولت کویت سفیر خود را از جمهوری اسلامی ایران در پی حمله به سفارت و کنسولگری سعودی در تهران و مشهد، فراخواند.

خبرگزاری دولتی کویت (کونا) در این باره به نقل از یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه گزارش داده است که این وزارتخانه، صبح سه شنبه ۵ ژانویه، اقدام به فراخواندن سفیر کشور کویت از تهران در پی حمله شماری از تظاهر کنندگان به سفارت پادشاهی عربی سعودی در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد کرده و اقدام به تخریب در این ساختمان‌ها و به آتش کشیدن بخشی از آن‌ها کرده است.
این گزارش به نقل از این مقام مسئول کویتی افزوده است که چنین اقدام‌هایی، نقض صریح اعراف و توافقنامه‌های بین المللی و خللی بزرگ در تعهدات بین المللی ایران به حفظ امنیت نمایندگی‌های دیپلماتیک و سلامت کادرهای آن است.
دوشنبه بحرین و سودان روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرده و امارات متحده عربی هم سطح مناسبات دیپلماتیک خود را با ایران کاهش داد. شامگاه یکشنبه سعودی روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع و سپس مبادلات اقتصادی و رفت و آمد هوایی را نیز با این کشور متوقف کرد.
این تحولات در پی حمله به سفارتخانه و کنسولگری پادشاهی عربی سعودی در تهران و مشهد صورت می‌گیرد. سعودی به خاطر حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک خود در ایران، به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت برده است.
العربیه