به گزارش خبرگزاری رسمی امارات، خانم القبیسی در جریان سخنرانی‌اش در جلسه مشترک با اعضای پارلمان امارات و اروپا در بروکسل پایتخت بلژیک گفت:‌«باید بر تهران برای پایان دادن به اشغال جزایر از راه‌های مسالمت آمیز و
از طرق مذاکرات مستقیم بر پایه جدول زمانبندی مشخص فشار آورد، یا این‌که پرونده را به دادگاه کیفری بین‌الملل ارجاع داد تا امنیت و ثبات به منطقه باز گردد».
القبیسی در سفر به بروکسل، با مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپا دیداری دو جانبه داشت. او همچنین بر ضرورت درخواست از ایران برای پایان دادن به دخالت‌هایش در منطقه خلیج و خاورمیانه، احترام به حاکمیت کشورهای همسایه، عدم دخالت در امور داخلی آن‌ها، پایبندی به معاهده‌ها و میثاقنامه‌های بین‌‌المللی، پناه ندادن به گروه‌های تروریستی، عدم ایجاد فتنه مذهبی و پایان دادن به حمایت از شبه‌نظامیان تروریست، تاکید کرد.
خانم القبیسی تاکید کرد که امارات، از راه مشارکت در ائتلاف عربی و بین‌الملل، اقدام به مبارزه با تروریسم و تثبیت صلح در منطقه خلیج و جهان عرب و دور راندن تهدیدات از آن می‌کند تا صلح و امنیت بار دیگر باز گردد.
بنا بر این گزارش، رئیس پارلمان اروپا، امارات را نمونه‌ای از پیشتازی در جهان عرب در زمینه پیشرفت و شکوفایی دانست و این کشور را، هم‌پیمانی استراتژیک در منطقه توصیف کرد.
دبی-العربیه.نت، فارسی