به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، فروردین ۲۸، ۱۳۹۵

عیسی سحرخیز از بیمارستان به دادگاه می رود


مهدی سحرخیز، فرزند عیسی سحرخیز گفت: برگذاری دو دادگاه برای پدرم در حالیکه اتهام وی تنها نقد منصفانه از حاکمیت و رهبری است، جای تعجب دارد.
فرزند این روزنامه نگار مستقل به دنبال مصاحبه دکتر علیزاده طباطبایی درخصوص برگزاری دادگاه پدرش در شعبه ۱۰۸۳ کارکنان دولت به سحام گفت:

جای شگفتی است که باوجود صراحت قانون اساسی درخصوص برگزاری دادگاه جرایم مطبوعاتی در محاکم دادگستری آن هم به صورت علنی و باحضور هیات منصفه بازهم اصل ۱۶۸ قانون اساسی آشکارا زیر پا گذاشته شده و بخشی از اتهام ها در دادگاه انقلاب و بخشی دیگر در دادگاه کارکنان دولت برگزار می شود!

به گفته مهدی سحرخیز، این در شرایطی است که در زمان برگزاری دادگاه “ماهنامه آفتاب” و روزنامه “اخبار اقتصاد” که در آنها نیز اتهام هایی چون توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام مطرح بود، این موارددر دادگاه مطبوعات رسیدگی شد.

فرزند این روزنامه نگار دربند تاکید کرد: حتا اتهام واهی توهین به بنیان گذار جمهوری اسلامی، آیت الله خمینی در مجله آفتاب، پیش از آن در دادگاه مطبوعات برگزار شد و هیچ اقدامی برای بازداشت به عمل نیامد و سرانجام نیز تنها حکم ۶ ماه محرومیت از مدیر مسوولی و ۲ میلیون ریال جریمه نقدی صادر شد.
عیسی سحرخیز درحال حاضر با ۳ اتهام اجتماع و تبانی، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه و ۲ اتهام توهین به ربیس قوه قضاییه و نشر اکاذیب در شعبه ۱۰۸۳ روبرو است.

نگهداری مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در دولت اصلاحات در شرایط سخت بند ۲ الف سپاه در زندان اوین پیامدهای جسمی و روحی شدیدی برای وی داشته، به گونه ای که مجبور به بستری در بیمارستان و تحت مراقبت های اورژانسی شده است.
سحام