به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اردیبهشت ۰۹، ۱۳۹۵

دی میستورا: در هر ۲۵ دقیقه یک سوری کشته می شود

استفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه در سندی اعلام کرد مذاکرات سوریه پیشرفت داشته، اما هنوز بر سر مسئله انتقال سیاسی در این کشور بین دو طرف اختلاف وجود دارد. دی میستورا در سند 7 صفحه ای خود گفت که این دور مذاکرات به پایان رسیده و دو طرف موافقت کردند که مدیریت انتقالی در این کشور می تواند که از اعضای دولت کنونی، مخالفان، مستقل ها و دیگران تشکیل شود. 

دی میستورا روز پنجشنبه 28 آوریل این سند را به شورای امنیت ارائه می کند تا تصمیم گیری در مورد انتقال سیاسی در این کشور انجام شود. او گفت که جای امیدواری زیادی در این گفتگوها نیست، و آتش بس سوریه بارها، به ویژه در منطقه حلب و سه منطقه دیگر نقض شده است. 

دی میستورا بطور مشخص نگفت که دور بعدی مذاکرات چه زمانی برگزار می شود، اما ابراز امیدواری کرد که تا ماه جولای آینده یک یا دو دور دیگر مذاکرات برگزار شود. 

دی میستورا گفت: "در هر 25 دقیقه یک شهروند سوری در اثر جنگ و بمباران کشته می شود." او از روسیه و آمریکا خواست تا جلوی خشونت ها را بگیرند.

مخالفان سوریه اعلام کرده اند تا زمانی که دی میستورا نتواند آتش بس را به فوریت برقرار کند، و وضعیت شهرهای محاصره شده مانند داریا بهتر نشود، به میز مذاکره باز نخواهند گشت. سازمان ملل متحد در پاسخ می گوید: "رژیم اسد به درخواستهای مکرر این سازمان برای اجازه ارسال کمکهای انساندوستانه به شهرهای محاصره شده پاسخ نداده است."
العربیه.نت- فارسی