به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اسفند ۱۰، ۱۳۹۶

فاکس‌نیوزتصاویر یک پایگاه ‌نظامی-موشکی جدید سپاه در حومه ‌دمشق را منتشر‌کرد


«ژنرال جوزف ووتل» فرمانده قرارگاه مرکزی آمریکا در خاورمیانه در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که ایران کمیت و کیفیت موشک‌های بالیستیک خود در منطقه را افزایش داده است.

شبکه آمریکایی فاکس نیوز چند تصویر هوایی در سوریه در اطراف دمشق را منتشر کرد. این تصاویر یک پایگاه نظامی بزرگ را در شمال شرقی دمشق، پایتخت سوریه نشان می دهند که در حال ساختن و تکمیل شدن است. رسانه های آمریکایی گفته‌اند که این پایگاه توسط نیروهای قدس سپاه پاسداران اداره می شود. تصاویر منتشر شده، همچنین دو انبار ذخیره موشک های بالیستیک را نشان میدهند. موشک هایی که قادر هستند از دمشق خاک اسرائیل را هدف قرار دهند. ژنرال جوزف ووتل، یک فرمانده ارشد ارتش آمریکا دیروز در برابر کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که برنامه موشکی ایران تهدیدی جدی برای شرکای آمریکا و منافع این کشور در منطقه است. 
               
       در واکنش به خبر ساخت و تکمیل یک پایگاه بزرگ موشکی سپاه پاسدران در نزدیکی دمشق، «آویگدور لیبرمن» ، وزیر دفاع اسرائیل روز چهارشنبه ۲۸ فوریه/۹اسفند در روزنامه اسرائیلی «ها آرتص» اعلام کرده است که این موضوع تازگی ندارد و اسرائیل این رویدادها را از نزدیک دنبال می کند.
هفته گذشته روزنامه نیویورک تایمز از وجود ده پایگاه ایرانی در خاک سوریه خبر داده بود.
تنش میان اسرائیل و ایران در روزهای نخستین ماه فوریه به شدت افزایش یافت. جنگنده های اسرائیلی روزشنبه ۱۰ فوریه/ ۲۱ بهمن در عملیات هوایی گسترده ای به اهداف نظامی سوری و ایرانی در خاک سوریه حمله کردند. اسرائیل مدعی شده است که این حملات به تلافی نقض حریم هوایی اسرائیل توسط یک پهپاد ایرانی انجام گرفته است. ایران ادعای اسرائیل را رد می کند و آن را دروغ محض توصیف کرده است. از آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ و حضور نظامی ایران در سوریه، این نخستین باری بود  که اسرائیل آشکارا اعلام کرد که اهداف و سازوبرگ های نظامی ایران در سوریه را مورد هدف قرار داده است. در این حملات یک فروند هواپیمای جنگندکه اف ۱۶ اسرائیلی با موشک سرنگون شد. ناظران  سیاسی منطقه گفتند که با حملات اسرائیل موج جدیدی از تنش ها بین ایران و اسرائیل آغاز شده است. تنش هایی که می تواند به رویارویی مستقیم نیروهای اسرائیلی و ایرانی در خاک سوریه منجر شود.
ژنرال جوزف ووتل، فرمانده قرارگاه مرکزی آمریکا در خاورمیانه، سنتکام، دیروز، سه شنبه در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در سخنانی برنامه موشکی ایران را تهدیدی جدی برای شرکای آمریکا و منافع این کشور در منطقه خاورمیانه عنوان کرد.
ژنرال ووتل در این جلسه اعلام کرد که ایران  کمیت و کیفیت موشک های بالیستیک خود را که در منطقه مستقر کرده، افزایش داده است.
این فرمانده ارشد ارتش آمریکا همچنین اعلام کرد که پس از توافق اتمی وین در سال ۲۰۱۵ میلادی، ایران کمک های مالی به نیروهای نظامی تحت حمایت خود در منطقه، خصوصاً در سوریه و یمن را افزایش داده است. او تصریح کرد ایران یک نیروی شبه نظامی  را معادل نیروهای حزب الله لبنان در یمن مستقر کرده است.
ژنرال ووتل در پاسخ به سوال لیز چینی، نماینده جمهوری خواه از ایالت ویسکانسین، پیشرفت "کمی و کیفی" موشک های بالستیک ایران و انتقال این توانمندی به گروه های مورد حمایت این کشور در منطقه را تهدیدی فراتر از یمن توصیف کرد.
فرمانده قرارگاه مرکزی آمریکا در خاورمیانه در پاسخ به سوال دیگر لیز چینی که ارتش آمریکا چه کاری در سوریه  انجام می دهد، گفت که مقابله با تهدید‌های فزاینده ایران در منطقه در چهارچوب مأموریت نظامی ائتلاف بین المللی  ضد داعش به رهبری آمریکا قرار نمی گیرد.
رادیو بین المللی فرانسه