به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اسفند ۲۰، ۱۳۹۶

احمد خاتمی: حجاب از احکام دین است و آن را به کوری چشم مخالفان اجرا می‌کنیم

به گزارش «پارسینه»، سیداحمد خاتمی روز جمعه در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) در مشهد افزود: همه مراجع و حتی کسانی که به دین آشنا هستند حجاب را در متن دین و از احکام و قوانین مسلم آن دانسته اند و از طرفی مگر می توان مملکت را بدون قانون اداره کرد؟

وی گفت: یک عمامه به سر که باید حافظ دین باشد در همین مشهد برای دل خوشی چهار نفر گفته است حجاب اجباری نیست در حالی که حجاب در اصل دین و غیرقابل انکار است.

وی تاکید کرد: حجاب از احکام دین است و ما آن را به کوری چشم مخالفان اجرا می کنیم چرا که انقلاب اسلامی زمینه اجرای احکام اسلام است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این مسائل نیز به علت تبلیغی که دشمنان علیه حجاب کرده اند توسط چند زن و دختر بی توجه به حجاب که در خیابان انقلاب تهران کشف حجاب کرده اند آغاز شد و مدیریت این کار هم به دست یک زن فاسد است که یک میلیارد تومان از آمریکا گرفته و در پایگاه اینترنتی اش تبلیغ می کند زنان کشف حجاب کرده و فیلم و عکس برایش بفرستند.

وی همچنین به اصل اسلامی مراوده نداشتن زن با مرد نامحرم اشاره و بیان کرد: با شاغل بودن بانوان مخالف نیستیم اما اینکه در یک اتاق یک مرد و زن نامحرم با یکدیگر باشند زمینه ساز و بستر گناه است، باید زن ها و مردها هر کدام در یک مکان مجزا فعالیت کنند.

خاتمی گفت: بحث تفکیک جنسیتی در مکانهای کاری یعنی بستر پاکی را فراهم کردن و اینگونه است که شخصیت بانوی مسلمان با عفاف رشد و تعالی می یابد.

پارسینه