به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، آذر ۲۰، ۱۳۹۷

اعتصاب کارگران هفت تپه به پایان برده نشده است، امیر جواهری لنگرودی

اعتصاب کارگران هفت تپه به پایان برده نشده و آنانی که با قیم مآبی ؛ پایان اعتصاب را به عینه از مجاری روزنامه ی های دولتی پایه گزارش و اطلاعیه صادر کردن های خود اعلام داشتند ، ره به ناکجا آباد بردند هم اینان اساسا هیچ توجه ای به تنها کانال رسانه ی تلگرامی مستقل هفت تپه نداشته و ندارند ، بدون هیچ تردیدی تحرکات این حضرات ، نشان از فرصت طلبی و اپورتونیسم آشکار آن گرایشی در سطح جنبش کارگری داشته و دارد که می خواهند در این مسابقه همواره برنده باشند تا درهمسویی با روزنامه ها و خبرگزاری ها و کارگزاران دولتی ، جا نماند.
هم اینان اند که همواره برای خود ضریب انقلابی می تراشند و خود را یگانه ” نماینده آزاد کارگران ” اعلام می دارند که تحرکات کارگری مستقل را مالخود نمایند و امر استقلال جنبش های مطالباتی را به هیچ گیرند. این جماعت امروز همچون دیروز ، مصادره به مطلوب کردن و برای کارگران شعار تراشیدن و عکس ها و فیلم ها را به آرم جمع خود ، بادکنکی وار هوا می کنند تا به افکار عمومی القا نمایند: ما هر روزه در جمع هفت تپه ی ایم . این سناریوهای تکراری نوعی فیل هوا کردن است که بعد که ترکید و بادش در رفت ، خود مفتضح می گردد و سیاهی بر زغال می ماند.
بیگمان امروز هیچ دسته ای حق ندارد به صرف اینکه حاکمیت همه راههای تبلیغ مستقل خبری را از کارگران جنوب گرفته است . سایت و  روزنامه و تلویزیون خود را به نام کارگران هفت تپه جا بزند و به نام آنان اعلام نظر نمایند
ما شاهد بودیم که کارگران هفت تپه در مقطع  بعد از دستگیری جمعی نمایندگان خویش بعد از بیست و هفتم آبان و آزاد نشدن اسماعیل بخشی و خانم سپیده قلیان در برابر حضور کریم یاوری (نماینده گسیل شده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی محمد شریعتمداری ) به منطقه جنوب و ورود ایشان شوش، هفت تپه ای ها فریاد بر آوردند : تا مادامیکه این دو ( اسماعیل بخشی نماینده ما و خانم سپیده قلیان فعال مدنی و مدافع کارگران هفت تپه ) آزاد نشوند ، مذاکره بی مذاکره
و آنگاه که دستگیری علی نجاتی چهره شناخته شده کارگران هفت تپه در روز هشتم آذر معنی پیدا کرد . صورت مسئله گسترده تر شد و طی پیامی اعلام داشتند :
علی نجاتی و اسماعیل بخشی صدا و حنجره ما هستند آقای رییس دادگستری!
رئیس دادگستری شوش خیلی خوب میدانید که علی نجاتی نماینده کارگران بوده و عضو سندیکا است. فرمایش میکنی دستگیری نجاتی ربطی به مطالبات کارگران هفت تپه ندارد؟ پس می شود بفرمایید چرا چندین بار در همین شوش برای مسایل هفت تپه دادگاهیش کردید؟ چرا چندین بار دستگیرش کردید؟ چرا از کار اخراجش کردید و سال ها بعد با اعتراض و شکایت و هزینه زیاد توانست بازنشسته بشود؟ چرا در همه پرونده هاش برای کارگران از او سوال کردید؟ منظورتان این است که این دستگیری ربطی به این سری اعتراضات ندارد؟ مگر فرقی دارد؟ نجاتی یکی از ده ها کارگری است که برای مطالبات کارگران هفت تپه آزار و اذیت شده است. اسماعیل بخشی هم ربطی به مطالبات کارگران هفت تپه ندارد؟ عجبا !
آقای جعفری چگنی! کارگران به خوبی میدانند که ماجرا از کجا آب میخورد. شماها مدافع کارفرماها هستید و زورتون به کارگران میرسد. شما برای امنیت کارفرماها توی سر ما میزنید. علی نجاتی و اسماعیل بخشی و دیگران هم برای شما حکم مزاحم دارند که میخواهید چند صباحی تو زندان نگه دارید تا کارفرماها بتواند درست و حسابی هفت تپه را نابود کنند.
نجاتی و بخشی دوستان، همکاران و صدای حق طلبی ما هستند. ما پشتیبان آنها خواهیم بود. راستی چرا اگر نجاتی برای حکم قبلی باید دستگیر میشد به خانه او حمله ور شدید؟ بدون حکم؟ چرا این مرد با سن و سال که ناراحتی قلبی دارد را ضرب و شتم کردند؟ چرا برایش احضاریه نفرستادید که حکم حبس داری برو زندان. باید میریختند در خانه و جلوی خانواده او را کتک کاری میکردند؟
اسماعیل بخشی که یکی از نمایندگان ما در این اعتراضات بود چرا ضرب و شتم و کبود و زخمی شده ؟ باور کن رییس! اصلا حرف هایتان فقط برای سیستم خودتان خوب است. راستی اگر پرونده نجاتی برای این اعتراضات نبود چرا همان شبی که دستور بازداشت نمایندگان کارگری را صادر کردید دستور بازداشت نجاتی هم صادر شد؟! می بینید ما هم خبرهایی داریم!
ما تا خلع ید بخش خصوصی و بازگرداندن شرکت به بخش دولتی و زیر نظر کارگران و آزادی بخشی و نجاتی اعتراض خواهیم کرد. باور کنید هر چه بیشتر از این دروغ ها بشنویم بیشتر مطمئن میشویم که شماها قطعا به نفع ما نیستید، هیچ، علیه ما هم هستید./ انتشار از سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه. /۹ آذر ۹۷
هم اینان با عنوان پیام همکاران اعلام داشتند : آنهایی که پایان تجمعات را اعلام کردند نماینده ی ما نیستند!
چه کسی به شما اجازه داد تجمعات را تمام شده اعلام کنید؟ خیلی شکر خوردید. اول باید می آمدید در جمع کارگران و سوال میکردید بعد نطق میکردید. شما نماینده ما هستید نه ما نماینده شما. شما که به ما دستور نمیدهید . برای مطالبات همه کارگران باید فعالیت کنید. دوستان عزیز. خسته شدید؟ شما را ترسانده اند؟ تا همینجا دست شما را میبوسیم. شرمنده که اذیت شدید. اما به حرمت اسماعیل بخشی و خانواده خودتان و به حرمت تمام کارگران بیایید به حرف دیگران گوش ندهید.
تجمع ما فردا ۸ صبح جلوی فرمانداری. همکاران با خانواده بیایید. بسیج دانشجویی و نماینده مجلس برای کاسبی جریانات خودشان می آیند. لطفا نیایید. ما تجمع صنفی داریم نه تجمع که شما با رقبای سیاسی خودتان تسویه حساب کنید !
تجمع تا پیروزی نهایی و خلع ید از بخش خصوصی
انتشار از سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه.
برای حقانیت بخشیدن به شعاع العمل خویش دست به رایزنی و آمار گیری شدند و نوشتند
همکاران عزیز هفت تپه آیا با ادامه اعتصاب موافقید؟
با توجه به اینکه اسماعیل بخشی هنوز آزاد نشده
با توجه به اینکه اسدبیگی ها هنوز بر سر کارند و فقط مدیر دیگری آمده
با توجه به اینکه مطالبات ما هنوز وجود دارد
با توجه به اینکه ما برای دو ماه دستمزد و تغییر مدیر اعتصاب نکردیم
سوال جمعی از کارگران هفت تپه از همکاران:
آیا با ادامه اعتصاب و ادامه تجمع مسالمت آمیز مقابل فرمانداری موافقید ؟
۱- آری (۱۱۲۰)
۹۶%
۲- خیر (۵۲)
۴%
تعدادکل رای ها: ۱۱۷۲
بلافاصله طی اطلاعیه بلندی در کانال جدید با عنوان : هفت تپه – کانال مستقل کارگران اعلام داشتند :
همکاران عزیز هفت تپه!
*- ما به مسوولینی که حامی کارفرما و مدیر جدیدش هستند اعتراض داریم!
*- تا اسماعیل عزیز که ضرب و شتم کبود شده آزاد نشود دست از اعتراض برنخواهیم داشت. علی نجاتی کارگر بازنشسته با ناراحتی قلبی را با ضرب و شتم دستگیر کردند. اول به دروغ گفتند برای ماجرای دیگری است اما بعدا اعلام شد برای اعتصابات ما دستگیرش کردند. سپیده قلیان، عضوی از خانواده ماست که بابت همدلی با ما دستگیر و اذیت شده است. ما دفاع از آنها را ادامه خواهیم داد.
*- ما تا خلع ید از بخش خصوصی و کسب همه مطالبات، اعتراضمان را ادامه میدهیم. خواسته ی ما فقط چند ماه دستمزد نیست؛ تعویض مدیر نیست؛ تغییر مالکیت و تعیین تکلیف نهایی مالکیت شرکت بود و هست!
*- نیروهای امنیتی، با دست پاچگی و از ترس تجمعات ، نمایندگان را تحت فشار قرار دادند. دولتی ها سراسیمه هر کاری کردند که پایان تجمعات را اعلام کنند. اکنون تعدادی از همکاران هنوز در اعتصابند. الان همگی آموختیم که نماینده کارگر بهتر است موضوع را با کارگران درمیان گذاشته و بدون کسب تکلیف از همکاران پای میز توافق اجباری نروند. و یا وقتی دیدند نمیتوانند نظر اعتراضی کارگر را منتقل کنند اصلا به پای میز مذاکره اجباری نروند. خسته نباشید. الان تجربه همه ما بیشتر شده.
*- کانال ها و افرادی هستند که همراه با مسوولین و بر خلاف مطالبات و خواست ما حرکت میکنند. اول به نام کارگر شروع کردند و فریاد میزدند تا آزادی اسماعیل و تا لغو خصوصی سازی دست از اعتصاب برنمیدارند ولی بعد حرف عوض کردند و تصاویر مقامات را با تمجید منتشر کردند و ناگهان شدند سخنگوی دولت و مقامات امنیتی و فریاد زدند “مدیر جدید تبریک! همه چیز درست شد! “. اینگونه رفتارها از نظر کارگران هفت تپه قابل قبول نیست.
*- ما موفق شدیم صدای خود را به تمام ایران و جهان برسانیم. موفق شدیم بسیاری از مسوولین را وادار کنیم به زبان خود اعتراف کنند که خصوصی سازی بلای جان کارگران است. اما ما کارگران هفت تپه بیش از این ها توان داریم. تا اینجا ما پیروزیم اما با وعده راضی نشده و باید کارمان را تکمیل کنیم. تا آزادی دوستان بازداشت شده، ( بخشی، نجاتی، قُلیان)، خلع ید از بخش خصوصی و بازگرداندن شرکت به بخش دولتی و تحت نظارت کارگران یا بازگرداندن مالکیت شرکت به شرکت تعاونی کارگری، به مبارزه متحدانه خود ادامه خواهیم داد.
در دو روز آینده بحث و مشورت میکنیم و زمان قطعی اعتصاب کامل را اعلام میکنیم. نظرتان را برای ما بفرستید. ما بیش از هزار کارگریم و قطعا پیروز خواهیم شد!
جمعی از کارگران نیشکر هفت تپه- از بخش های مختلف- سه شنبه ١٣ آذرماه ٩٧
کانال مستقل کارگران هفت تپه- : https://t.me/kargarane7tape
بدین ترتیب فریاد بر داشتند : ما اعتصاب را از سر می گیریم 
یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ برابر با ۰۹ دسامبر ۲۰۱۸