به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، آذر ۱۶، ۱۳۹۷

رسانه‌های آمریکا:

«هدر ناوئرت»  جانشین خانم هیلی در سازمان ملل 
خبرگزاری رویترز و شبکه خبری سی.ان.ان از تصمیم پرزیدنت ترامپ برای انتصاب هدر ناوئرت به عنوان سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل خبر می‌دهند. خانم هدر ناوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکاست و جایگزین خانم نیکی هیلی خواهد شد که به تازگی از مقام خود استعفا کرده است. جانشین خانم هیلی باید تایید سنای آمریکا را نیز کسب کند.

هدر ناوئرت در مقام سخنگوی وزارت خارجه آمریکا یکی از چهره‌های فعال در موضعگیری علیه جمهوری اسلامی بود و با توجه به سابقه روزنامه‌نگاری در شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا٬ به اخبار و امور بین‌المللی تسلط و احاطه داشت.

او همچنین حضور فعالی در توییتر دارد و برخی توییت‌های او به ویژه در مسائل بحران‌های منطقه‌ای از جمله ایران مورد توجه بسیار قرار گرفت. از جمله خانم ناوئرت در آبان ماه امسال همزمان با تشدید برخوردهای امنیتی و قضایی با کارگران معترض نیشکر هفت تپه در توییتی به رهبر جمهوری اسلامی طعنه زد و نوشت: «خامنه‌ای ادعا می‌کند که در جهان، مانند ایران دموکراسی واقعی وجود ندارد. یادآوری: در دموکراسی‌های واقعی کارگرانی را که برای حقوق و دستمزد خود به اعتراضات مسالمت آمیز دست می‌زنند دستگیر نمی‌کنند.»

نیکی هیلی نیز که دو سال به عنوان سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل مشغول به کار بود و در نهایت تصمیم گرفت برای مدتی از مشاغل دولتی کناره‌گیری کرده و به استراحت بپردازد٬ از چهره‌های شاخص دولت پرزیدنت ترامپ بود.
او پیش از این فرماندار کارولینای جنوبی بود و در یک نشست مشترک با رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری آینده در ستاد انتخاباتی پرزیدنت ترامپ حاضر خواهد بود.

نیکی هیلی در یکی از آخرین موضع‌گیری‌های خود در مقام سفیر آمریکا در سازمان ملل با اشاره به سیاست پرزیدنت ترامپ درباره ایران و حمایت او از معترضان ایرانی، آن را یک مثال از ظهور دوباره رهبری آمریکا در جهان دانست.

خانم هیلی تاکید کرد: «به واسطه رهبری ما، مردم ایران که جان شان را با اعتراض به دولت شان به خطر می اندازند، اکنون می دانند که ایالات متحده آمریکا متحد آنها است.»

صدای آمریکا