به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، شهریور ۰۴، ۱۳۹۸

یکی از خبرنگاران تیم رسانه‌ای جواد ظریف در سوئد پناهنده شد

امیر توحید فاضل در جریان سفر ظریف به نروژ، درخواست پناهندگی کرد 
منابع خبری ایران، روز یکشنبه 25 اوت از پناهنده شدن یکی از خبرنگاران همراه محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در سفر اخیرش به سوئد خبر دادند. روزنامه کیهان نزدیک به اصولگرایان در این باره نوشت، «در پی پناهندگی یک خبرنگار در جریان سفر اروپایی وزیر خارجه، محافل مدعی اصلاح‌طلبی، خبرنگار متبوع طیف خود را اصولگرا جا زدند».

این روزنامه اصولگرا ضمن انتقاد از اصولگرا خواندن خبرنگار مذبور، نوشت:«گفته می‌شود امیر توحید فاضل در جریان سفر ظریف به نروژ، درخواست پناهندگی کرد و با هیئت خبرنگار وزیر خارجه مراجعت نکرده است. او دبیر سیاسی خبرگزاری موج معرفی شده اما مرور سوابق وی نشان می‌دهد که وی در ستاد کروبی، ریاست ستاد کمیته اطلاع‌رسانی را برعهده داشته و ضمناً با خبرگزاری ایرنا و برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب مانند شهروند همکاری می‌کرده است. او حتی بارها با روزنامه‌نگارهای اصلاح‌طلب بیانیه‌های مشترکی را امضاء کرده است».

روزنامه کیهان در انتقاد از برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب که امیر توحید فاضل را اصولگرا خواندند، نوشت:«هدف مدعیان اصلاح‌طلبی از فریبکاری اخیر، لاپوشانی خیانت صدها نفوذی حاضر در این طیف است که پس از ارتکاب خیانت‌های متعدد، از کشور گریختند و پناهندگی گرفتند. در این فهرست، می‌توانید از وزیر ارشاد و معاون وزیر ارشاد در دولت اصلاحات پیدا کنید تا ده‌ها سردبیر و دبیر سرویس و خبرنگار و نویسنده نشریات زنجیره‌ای که از رادیوها و شبکه‌های ماهواره‌ای ضد انقلاب سردرآوردند.»

گفتنی است که این اولین خبرنگار ایرانی نیست که به اروپا پناهنده می‌شود بلکه فهرست بلندی از خبرنگاران، هنرمندان،ورزشکاران، شعرا و ادبای این کشور طی سال‌های گذشته از ایران فرار کرده و به آمریکا، اروپا یا دیگر کشورهای جهان پناه برده‌اند.

العربیه