به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، آذر ۰۳، ۱۳۹۹

حوثی‌های یمن:

 با موشک تازهٔ «قدس ۲» آرامکوی عربستان را هدف گرفتیم
 حوثی‌های یمن اعلام کردند که بخشی از آرامکو، مجموعه تأسیسات نفتی عربستان سعودی را با موشک‌های کروز جدید هدف قرار دهند. مقامات نظامی حوثی‌ اعلام کردند در این حمله، موشک‌های کروز «قدس ۲» که به‌تازگی عملیاتی شده‌اند با موفقیّت به هدف اصابت کرده‌ و چند نفر نیز در اثر این حمله زخمی‌شده‌اند.

یحیی سریع، فرماندهٔ نظامی ارشد حوثی‌ها که عکسی ماهواره‌ای از منطقه پالایشگاه را در توییتر خود آورده، افزود که خودروهای آتش‌نشانی و آمبولانس‌ها به‌سوی محل حمله در حرکت‌اند. وی همچنین گفت که حمله فوق در پاسخ به «ادامه تجاوز به یمن و محاصرهٔ این کشور» انجام شده است.

این خبر ساعاتی پس از پایان نشست ویدئویی گروه ۲۰ که به میزبانی عربستان سعودی برگزار می‌شد،‌ اعلام شد. مقامات عربستان تا کنون دربارهٔ این موضوع اظهار نظر نکرده‌اند.

ائتلاف به رهبری عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵، یعنی چند ماه پس از تصرف صنعا، پایتخت یمن به‌دست حوثی‌ها که از حمایت ایران برخوردارند، با آنها وارد جنگ شد. حملات هوایی عربستان سعودی که به مرگ هزاران یمنی انجامیده، بارها مورد انتقاد جامعهٔ جهانی قرار گرفته و سازمان ملل نیز بارها هشدار داده است که این کشور جنگ‌زده در مرز فاجعهٔ انسانی است.

یورونیوز