به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آبان ۲۴، ۱۳۹۹

طرح وزارت بهداشت برای تعطیلی گسترده مهار کرونا با مخالفت حسن روحانی رد شده

 بی‌بی‌سی فارسی دریافته است که طرح وزارت بهداشت ایران برای تعطیلی گسترده به منظور مهار شیوع کرونا با مخالفت حسن روحانی رد شده است. در رسانه‌های ایران گزارش‌های تاییدنشده‌ای منتشر شده که از اختلاف نظر حسن روحانی و سعید نمکی، وزیر بهداشت، در جلسه روز شنبه ۲۴ آبان خبر می‌دهند. دو منبع آگاه، به شرط فاش نشدن هویتشان به بی‌بی‌سی گفتند که نمایندگان دیگر نهادهای دولتی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا پشتیبان طرح وزارت بهداشت بودند، اما آقای روحانی سرسختانه با آن مخالفت کرده است.

پس از این اختلاف نظر برخی مقام‌های وزارت بهداشت تلویحا به احتمال کناره‌گیری از مقامشان به دلیل نبود شرایط لازم برای کنترل همه‌گیری کرونا اشاره کرده‌اند.

علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری پس از پایان این جلسه گفته گزارش‌ها از استعفای سعید نمکی، وزیر بهداشت، "چیزی فراتر از اخبار جعلی نیست".

مقام‌های وزارت بهداشت هشدار داده‌اند که بدون تعطیلی‌های گسترده شمار قربانیان روزانه کووید-۱۹ به بیش از هزار نفر خواهد رسید.

آنها همچنین گفته‌اند که شبکه درمانی ایران دیگر جوابگوی شمار بحرانی بیماران نیست.

با این وجود، با اصرار حسن روحانی بر مخالفتش با تعطیلی‌های گسترده، ستاد ملی مبارزه با کرونا در طرحی جایگزین محدودیت‌های کمتری وضع کرده که قرار است از اول آذر ماه اجرا شود.

آقای روحانی پیشتر در مخالفت با تعطیلی برای مهار کرونا گفته بود: "راحت‌ترین کار این است که همه‌چیز بسته شود اما بعدش هم مردم از گرسنگی و فقر و بیکاری به خیابان خواهند آمد."

بی بی سی  فارسی