به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، آذر ۰۷، ۱۳۹۹

ترامپ:‌ اگر کالج انتخاباتی به جو بایدن رای بدهد کاخ سفید را ترک خواهم کرد

 دونالد ترامپ اعلام کرده است در صورتی که کالج انتخاباتی رسما پیروزی جو بایدن، رییس جمهوری منتخب آمریکا، را تایید کند او کاخ سفید را ترک خواهد کرد. رییس جمهوری آمریکا تا به حال شکست در انتخابات روز سوم نوامبر امسال را نپذیرفته و دموکرات ها را به تقلب گسترده متهم کرده است - ادعایی ثابت نشده که در خصوص آن هیچ مدرکی ارائه نکرده است.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه (۲۶ نوامبر) در پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا در صورت رای دادن الکتروال کالج به جو بایدن، کاخ سفید را ترک خواهد کرد یا خیر گفت: "مطمئنا این کار را انجام خواهم داد. مطمئنا این کار را انجام خواهم داد و شما این را می دانید."

آقای ترامپ در عین حال گفت قبول کردن نتیجه برای او دشوار است زیرا "ما می دانیم تقلب گسترده ای انجام شده است."

او افزود: "در این یک انتخابات تقلب شده بود ...در بالاترین سطح."

در ظرف چند هفته اخیر دادگاه ها در ایالت های مختلف اتهام تقلب انتخاباتی را رد کرده اند.

دونالد ترامپ در حالی به مطرح کردن اد عای تقلب انتخاباتی را ادامه می دهد که روز دوشنبه (۲۳ نوامبر) پذیرفت روند انتقال قدرت به جو بایدن را آغاز کند.

اظهارات آقای ترامپ به دنبال چندین شکست در دادگاه برای آقای ترامپ و تائید پیروزی آقای بایدن در ایالت‌های مهم از جمله پنسیلوانیا و جورجیا صورت گرفت. هم زمان، سناتورهای ارشد جمهوریخواه از او خواستند که شکست را بپذیرد. ۱۶۰ نفر از رهبران تجاری- از جمله کمک کنندگان بزرگ مالی جمهوری خواه هم از آقای ترامپ خواسته‌اند شکست خود را بپذیرد و به او گفتند عدم انجام چنین کاری به آمریکا ضرر می‌رساند.

در جریان انتخابات امسال جو بایدن به ۳۰۶ رای کالج انتخاباتی دست پیدا کرد. ترامپ ۲۳۲ رای مذکور را از آن خود کرد. حد نصاب برای ریاست جمهوری ۲۷۰ رای است. رای مردمی جو بایدن همچنین حدود شش میلیون بیشتر از آرا دونالد ترامپ بوده است.

قرار است که اعضای کالج‌ انتخاباتی ماه آینده در روز ۱۴ دسامبر دور هم جمع شوند تا نتیجه آرا را نهایی کنند.

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در ظرف چند روز اخیر شروع به اعلام اعضای کابینه خود کرده است. جنت یلین، قرار است به عنوان وزیر دارایی فعالیت کند و آوریل هینس هم برای ریاست اداره اطلاعات ملی معرفی شده است. این نهاد بلندپایه ترین سازمان اطلاعاتی آمریکاست. فعالیت هر دو مستلزم تائید سنای آمریکا است.

آقای بایدن پیشتر آنتونی بلینکن را به عنوان گزینه خود برای وزارت امور خارجه معرفی کرده بود.

رییس جمهوری منتخب آمریکا گفته است اولویت او مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا است.

بی بی سی  فارسی