به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، آذر ۰۲، ۱۳۹۹

فرانسوی‌ها رکورددار بدبینی به واکسن کرونا

مهم‌ترین دلیل امتناع از دریافت واکسن عدم اعتماد به نهادهای سیاسی و دانشمندان است. تحقیقات نشان داده که برای پایان بیماری همه‌گیر کرونا حدود 80 درصد مردم جهان باید واکسینه شوند.
تحقیقات اخیر موسسه تحقیقاتی "آی پوز" (Ipos) نشان می‌دهد که حدود 54 درصد از مردم فرانسه خواهان استفاده از واکسن‌های موجود برای درمان ویروس کووید-19 یا کرونا خواهند بود.

به گزارش عصرایران به نقل از فرانس24، نتایج امیدوارکننده آزمایش موفقیت‌آمیز چند واکسن کرونا در روزهای گذشته باعث امیدواری برای درمان این بیماری همه گیر شده است.

اما آیا این واکسن‌ها در صورت خودداری بسیاری از مردم در استفاده از آن موثر خواهد بود؟

پاسخ به این سوال نگرانی‌های زیادی را در میان مقامات فرانسوی ایجاد کرده که نرخ "تردید در استفاده از واکسن" در آن در بالاترین سطح جهانی قرار دارد.

براساس تحقیقات موسسه "آی پوز" فرانسوی‌ها کمتر از هر کشور دیگری در جهان خواهان استفاده از واکسن‌های درمانگر کرونا هستند.

مقامات فرانسوی نگران بدبینی مردم این کشور به واکسن درمانی کرونا و امتناع بسیاری از مصرف آن هستند

بدبینی فرانسوی ها به واکسن

"آنتواین بریستول" استاد علوم اجتماعی که در مورد نگرش‌های موجود به واکسن در فرانسه تحقیق کرده به "خبرگزاری فرانسه" گفت: به طور کلی پذیرش فرآیند واکسیناسیون در فرانسه نسبت به کشورهای خارج از آن کم است و شک در مورد واکسن کرونا بیشتر هم به نظر می‌رسد.

وی افزود: ما متوجه شدیم که یکی از این دلایل عامل سنی است. افراد مسن تمایل بیشتری به واکسیناسیون دارند. عوامل جنسیتی نیز در این میان موثر هستند. زنان کمتر از مردان به دریافت واکسن تمایل دارند.

اما مهم‌ترین دلیل امتناع از دریافت واکسن عدم اعتماد به نهادهای سیاسی و دانشمندان است.

تحقیقات نشان داده که برای پایان بیماری همه‌گیر کرونا حدود 80 درصد مردم جهان باید واکسینه شوند و به همین دلیل برخی از سیاستمداران فرانسوی پیشنهاد اجباری بودن تزریق واکسن را مطرح کرده‌اند.

واکسن "فایزر" در فاز آزمایش گسترده نتایج خوبی را در بهبود ویروس کووید-19 را نشان داده است

فرانسوی‌ها رکورددار بدبینی به واکسن کرونا/ نگران مقامات فرانسوی

"جرارد لارشر" رئیس بخش سنای پارلمان فرانسه به تلویزیون ملی این کشور اعلام کرد: من در صورت لزوم خواهان واکسیناسیون اجباری هستم. وی گفت: استفاده از واکسن فقط برای خود فرد نیست و همبستگی و حمایت از کل جامعه محسوب می‌شود.

در عین حال مردم در خیابان‌های پاریس در مورد واکسن اختلاف نظر دارند.

یک زن که حاضر به اعلام نام خود نبود در این باره گفت: شاید مانند واکسن انفلوآنزای طبیعی عوارض جانبی زیادی پس از تزریق واکسن وجود داشته باشد. ما همچنان با سرعت به دنبال واکسن هستیم اما استفاده از واکسن به معنای اثرگذاری کامل آنها نیست. ما چیز زیادی در مورد واکسن‌ها نمی‌دانیم. بنابراین من تمایلی به ریسک ندارم.

ماری به عنوان یک بازنشسته فرانسوی گفت: هر کس این کار را انجام نمی‌دهد، خوب لابد نمی‌خواند. اما من این کار را انجام می‌دهم زیرا 66 سال دارم و سلامتی من شکننده و آسیب‌پذیر است.