به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، آبان ۲۱، ۱۳۹۹

عفو بین‌الملل و آلمان خواهان آزادی دائم نسرین ستوده شدند

 
عفو بین‌الملل از آزادی موقت نسرین ستوده استقبال کرده و گفته است که این وکیل دادگستری هرگز نباید به خاطر دفاع از حقوق بشر به زندان برود. سرپرست امور حقوق بشر در دولت آلمان نیز از آزادی نسرین ستوده ابراز خرسندی کرده است.

بربل کوفلر، مسئول امور حقوق بشر در دولت آلمان نیز در پیامی توییتری گفته است: از این که نسرین ستوده برای درمان پزشکی از زندان مرخص شده است، بسیار خوشنود هستم.

کارزار حمایت از آزادی نسرین ستوده دامنه‌دار می‌شود

مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه روز شنبه ۱۷ آبان اعلام کرد که نسرین ستوده وکیل زندانی با موافقت دادیار ناظر بر زندان قرچک قزوین به مرخصی می‌رود.

خانم ستوده ۲۹ مهرماه امسال از زندان اوین به بند عمومی زندان زنان استان تهران (زندان قرچک) منتقل شده بود. مسئول روابط عمومی سازمان زندان‌های استان تهران در توضیح این اقدام گفته بود که این وکیل زندانی "به دلیل محکومیت در یکی از جرایم عمومی به ١٢ سال حبس محكوم شده كه محكوميت اخيرالذكر به تازگى قطعى و لازم‌الاجرا شده است".

نسرین ستوده با موافقت دادیار ناظر بر زندان به مرخصی رفت

نسرین ستوده یک ماه پیشتر و پس از یک دوره طولانی اعتصاب غذا به بیمارستان طالقانی منتقل شد و پس از پنج روز با وجود تاکید پزشکان بر ضرورت ادامه درمان و نیاز به مراقبت ویژه دوباره به زندان بازگردانده شد.

دویچه وله فارسی