به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، آبان ۲۰، ۱۳۹۹

آمریکا ۴ فرد و ۶ نهاد مرتبط با ایران را تحریم کرد

 وزارت دارایی آمریکا ۴ فرد و ۶ نهاد مرتبط با ایران را وارد فهرست تحریم های دفتر کنترل دارایی های خارجی (اوفک) کرده است. تصمیم وزارت دارایی آمریکا با استناد به قانون تحریم سازندگان سلاح‏های کشتار جمعی و حامیان آنها گرفته شده است که به مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت معامله افراد و نهادهای آمریکایی با آنها منجر می‏شود. تحریم‏های امروز مربوط به شرکت‏ها و افرادی است که به گفته وزارت دارایی آمریکا برای شرکت صنایع مخابرات ایران کالاهای حساس از جمله تجهیزات الکترونیک ساخت آمریکا تهیه می‏کنند.

شرکت صنایع مخابرات ایران زیرمجموعه شرکت صنایع الکترونیک وابسته به وزارت دفاع است و وزارت دارایی آمریکا می‏گوید تجهیزات پرتاب موشک، جنگ الکترونیک، مخابرات نظامی و ناوبری هوایی و فناوری اطلاعاتی تولید می‏کند.

افراد تحریم شده عبارتند از محمد بنی هاشمی شهروند ایرانی، محمد سلطان محمدی، شهروند ایرانی- بریتانیایی و دو تایوانی به نام های هوانگ چین هاو و سان شی می.

شش نهادی هم که وزارت دارایی آمریکا آنها را تحریم کرده شرکت آرتین صنعت تابان مستقر در ایران و امارات متحده عربی، و شرکت هدی تریدینگ در ایران، شرکت دی‌ای‎اس اینترنشنال در تایوان و دفاتر وابسته به آن در سنگاپور، هنگ‌کنگ و امارات متحده عربی، شرکت ناز صنعت و شرکت صنعتی پاروما در هنگ کنگ هستند.

تحریم های تازه وزارت دارایی آمریکا اولین تحریم ها پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر در این کشور است که طی آن جو بایدن نامزد حزب دمکرات پیروز آن معرفی شد.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود گفته است که دولت دونالد ترامپ در نظر دارد در مدت زمان باقی مانده از دوره ریاست‌جمهوری‌اش "سیل تحریم‌ها" را علیه ایران اعمال کند.

مقام های ایرانی با ابراز خرسندی تلویحی از پیروزی آقای بایدن در انتخابات اخیر گفته اند که امیدوارند دولت او با بازگشت به توافق هسته ای برجام، همه تحریم های صورت گرفته در دولت فعلی آمریکا را رفع کند.

دولت ایران گفته است که دولت جو بایدن باید "میلیاردها دلار ضرر" ناشی از تحریم ها را جبران کند.

بی بی سی  فارسی