به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، خرداد ۰۷، ۱۳۹۲

نیکی کریمی
این نگاه به بازیگری جهان سومی است 


نیکی کریمی بازیگر و کارگردان سینما درباره ی حضورش در تئاتر بیان داشت:  
زمانی که تئاتر می‌رفتم احساس خفگی می‌کردم و نمی‌توانستم تحمل کنم البته در خارج از کشور همیشه تئاتر و اپرا می‌بینم.
در ایران هم کم تئاتر ندیده‌ام و آثار خوب و بد زیادی دیده‌ام؛ البته در سینما اگر فیلم خوب نباشد، می‌توان از سالن بیرون رفت ولی در تئاتر نمی‌توان چنین کاری کرد چون بی‌احترامی است. 
 نشست خبری نمایش «شام با دوستان» نوشته دونالد مارگولیز با حضور آید کیخایی کارگردان نمایش، نیکی کریمی، احمد ساعتچیان،‌ امیر دلاوری، بهناز جعفری و زهره جواهری مترجم اثر در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
نیکی کریمی بازیگر و کارگردان سینما نیز درباره حضورش در تئاتر بیان داشت:  زمانی که تئاتر می‌رفتم احساس خفگی می‌کردم و نمی‌توانستم تحمل کنم البته در خارج از کشور همیشه تئاتر و اپرا می‌بینم. در ایران هم کم تئاتر ندیده‌ام و آثار خوب و بد زیادی دیده‌ام؛ البته در سینما اگر فیلم خوب نباشد، می‌توان از سالن بیرون رفت ولی در تئاتر نمی‌توان چنین کاری کرد چون بی‌احترامی است. همیشه باید یک متن خیلی جذاب باشد که بنشینم و یکی از کارهای خوبی که دیدم کاری بود که کیخایی در آن خیلی خوب بازی می‌کرد و پس از اجرا در مورد او تحقیق کردم و وقتی آیدا کیخایی با من تماس گرفت پیشنهاد او را پذیرفتم. 
وی ادامه داد: طی این‌ سالها پیشنهاد بازی در تئاتر به من شده است اما نپذیرفتم؛ دلیل پذیرفتن حضور در «شام با دوستان» این بود که من آثار مدرن را دوست دارم و این اثر نیز مدرن بود و به آن علاقه داشتم و دلم خواست که این کار را بازی کنم. 
این بازیگر سینما نیز در واکنش به اظهار نظرهایی که در مورد حضور بازیگران سینما در تئاتر می‌شود گفت: دیدگاه فرق بین بازی در سینما و تئاتر جهان سومی است، به خاطر اینکه در دنیا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. در مجموع  اهل تجربه هستم و دوست دارم تجربه کنم و به نظرم  ان تجربه به قدری لذت بخش بوده که باز هم اتفاق می‌افتد.. 
بهناز جعفری نیز بیان داشت: مدت‌هاست که کار خوب و سنگین انتخاب نمی‌کنم و خودم را به تقدیر سپردم و تقدیر مرا به «شام با دوستان» رساند. امیدوارم  از اعتمادی کیخایی به من کرد روسفید بیرون بیاییم. 
وی در مورد نیکی کریمی نیز گفت: بخواهیم و نخواهیم کریمی ستاره است و در تمرینات خیلی سعی می‌کردم من به عنوان بازیگر همیشه فکر می‌کردم باید خیلی رعایتش را کرد اما دیدم خانم کریمی آن موجود شکننده که من فکر می‌کردم، نیست و تمام توانش را به کار گرفت که از این تجربه به خوبی عبور کند. خوشحالم در گروهی هستم که سلامت و بی‌حاشیه است. 
خبرگزاری فارس