به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اردیبهشت ۲۶، ۱۳۹۲

آمریکا ایران را به "سرکوب عامدانه و مستمر" در آستانه انتخابات متهم کرد 

Wendy Sherman معاون وزارت خارجه آمریکا در امور سیاسی
رادیو فرانسه: خانم وندی شرمن*- معاون وزارت خارجه آمریکا در امور سیاسی، امروز در یک سخنرانی در مجلس سنای آمریکا ایران را متهم کرد که در آستانه انتخابات، سرکوبی عامدانه و پیگیرانه را علیه مخالفان دنبال می کند.
خانم شرمن، خطاب به سناتورهای آمریکائی توضیح داد، هم اکنون که من با شما صحبت می‌کنم شورای نگهبان قانون اساسی که نهادی انتصابی است و به هیچ کس حساب پس نمی دهد در پشت درهای بسته و با استفاده از ضوابط ناروشن کاندیداهای ریاست جمهوری را حذف می کند.
خانم شرمن تأکید کرد: بدون یک روند شفاف انتخاباتی برای ما بسیار دشوار است که درباره آزاد بودن، درستی و ظرفیت منعکس کنندگی اراده مردم در این انتخابات، داوری کنیم.
او اضافه کرد که ما در این انتخابات طرف هیچ کاندیدائی را نخواهیم گرفت.
معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که ارزیابی واکنش حکومتگران آینده ایران درباره مذاکرات اتمی، بسیار دشوار است؛ با این حال او اظهار نظر کرد که احتمالاً برخی از این کاندیداها بعقیده ما برای پیشبرد مذاکرات اتمی در فضائی مثبت‌تر آمادگی بیشتری دارند.
خانم شرمن به سناتورها توضیح داد که پرونده هسته ای ایران به رهبر جمهوری اسلامی تعلق دارد نه به کس دیگری؛ اوست که تصمیم نهائی را در این باره میگیرد.
معاون وزارت خارجه آمریکا درباره محمود احمدی نژاد گفت که در سال 2009 همه، نوع خاصی از مدیریت را برای او متصور بودند، در حالیکه وی بکلی بشکل دیگری خود را نشان داد.
Wendy Sherman *