به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، خرداد ۰۵، ۱۳۹۲

علی اکبر هاشمی رفسنجانی
براي حفظ نظام و ملت تحمل بي‌حرمتي‌ها شيرين است
هاشمي رفسنجاني، روز گذشته از اعضاي ستادهاي مردمي انتخاباتي خود تشكر كرد و بر حفظ فرصت تقويت وحدت و همدلي، كه در ستادها، ميان نيروهاي معتدل اصلاح‌طلب و اصولگرا ايجاد شد، به عنوان حسن آغازي براي تداوم اين حركت، تاكيد كرد. متن سخنان آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به شرح زير است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم.فعسي ان تكرهوا شيئاً و يجعل‌الله فيه خيراً كثيرا (سوره نساء، آيه 19)

ملت شريف، فهيم و متدين ايران اسلامي

از سال 1337 كه عملا وارد مبارزه عليه استبداد و استعمار شدم و اوج آن وقتي بود كه امام (ره) رسما نورافكن مبارزه را به دست گرفتند تا امروز، همواره آنچه در توان جسمي و فكري خود داشتم، در جهت ايجاد عدل و اعتدال و اعتلاي ملي، نشر معارف اسلام به ويژه مكتب اهل بيت (ع) و خدمت براي تامين رفاه و آرامش مردم در نظام اسلامي، به‌كار گرفتم و تاكنون در اين راه، ناملايمات و تيرهاي زهرآگيني را به جان خريده و خواهم خريد و هميشه دعا و لطف خداوند و حمايت مردم به من روحيه ‌داده و خواهد داد. از حدود يك سال پيش كه زمزمه انتخابات رياست‌جمهوري شروع شد، هر وقت فرصت ديدار با اقشار و صنوف مختلف مردمي، خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران 8 سال دفاع مقدس، شخصيت‌ها، بزرگان ديني و دانشگاهي، فرهنگي، سياسي، قضايي، هنرمندان، كارگران، صنعتگران، كشاورزان، ورزشكاران، زنان، جوانان و حقوقدانان برايم فراهم مي‌شد، تاكيد مي‌كردند: در اين مرحله كه كشور دچار مشكلات و معضلات سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي و مهم‌تر از آن، تهديد و تحريم خارجي و تفرقه سياسي شده، انتظار دارند براي پاسداري از خون شهدا و رنج جانبازان و آزادگان و خانواده‌هاي ايثارگران و اعتلاي كشور و رفاه فرزندان اين مرزوبوم وارد ميدان شوم. با توجه به آشنايي كاملي كه با موانع حضور و مشكلات پيش رو داشتم و با وجود ميل خود و بستگان، براي كمك به خلق حماسه سياسي، كه آن را پيش شرط رسيدن به حماسه اقتصادي مورد تاكيد رهبري مي‌دانم در آخرين لحظات فرصت قانوني، ثبت‌نام كردم. اينك خاضعانه از تمامي شما مردم عزيز ايران اسلامي و همه شخصيت‌ها و بزرگان ديني و علمي و دوستاني كه چه قبل از ثبت‌نام و چه در مدت كوتاه پس از آن، اينجانب را مورد لطف و محبت صميمانه خود قرار دادند، به‌ويژه كساني كه در سراسر كشور با برپايي ستادهاي خودجوش مردمي، زحماتي را متحمل و متقبل شده‌اند، تشكر و قدرداني مي‌كنم و توصيه مي‌نمايم كه فرصت تقويت وحدت و همدلي را كه در ستادها، ميان نيروهاي معتدل اصلاح‌طلب و اصولگرا ايجاد شد، به عنوان حسن آغازي براي تداوم اين حركت حفظ كنند. اگر اعتلاي كشور و عزت و رفاه ملت در سايه نظام اسلامي، هدف اعلا و آرزوي همه ماست، رواست در اين راه مشكلات و تلخي‌ها، ما را از ادامه اين راه مقدس باز ندارد. زيرا براي حفظ نظام مقدس‌مان و ملت و كشورمان تحمل سختي‌ها و بي‌حرمتي‌ها شيرين است.



در بيابان‌گر به شوق كعبه خواهي زد قدم

سرزنش‌ها ‌گر كند خار مغيلان غم مخور


وجدانم راحت و آسوده است
همچنين رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام روز چهارشنبه در ديدار مسوولان و اعضاي ستاد انتخاباتي خود به تشريح علل ثبت‌نام خود در اين دوره از انتخابات پرداخت و گفت: عصر جمعه اصلا قصد نامزدي نداشتم و قبلا اطلاع داده بودم كه آماده نامزد شدن نيستم ولي با توجه به مراجعات فراواني كه از ماه‌ها قبل از انتخابات به ويژه در روزهاي منتهي به پايان مهلت ثبت نام داشتم وارد انتخابات شدم و اكنون نيز در شرايط به وجود آمده، وجدانم راحت و آسوده است و براي همه دعاي خير و توفيق دارم. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني گفت: جامعه امروز، نياز به وحدت و آرامش براي عبور از شرايط دشوار كنوني دارد و بايد ضمن پرهيز از نااميدي با روحيه اميد و آرامش و اتخاذ تصميمات جهادي، عقلايي براي حل تدريجي مشكلات كشور چاره‌انديشي كرد. وي افزود: تلاش كنيم تا حماسه سياسي مدنظر رهبري ايجاد شود تا بتواند مقدمه‌يي براي حماسه اقتصادي در كشور باشد. هاشمي ادامه داد: با توجه به شرايط موجود كشور، دولت آينده ميراث‌دار سوءمديريت‌هاي سال‌هاي اخير و تحريم‌هاي ظالمانه، مشكلات و معضلات بسياري در همه عرصه‌ها به ويژه اقتصادي و سياسي خواهد بود و هركس بتواند شانه خود را زير بار سنگين مسووليت‌ها و حل مشكلات داده و رسالت آن را قبول كند بايد قدردان بود و به وي كمك كرد. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تشكر و قدرداني از تلاش‌هاي خالصانه و خودجودش مبتني بر احساس وظيفه و تكليف مسوولان و اعضاي ستاد انتخاباتي خود در سراسر كشور اعم از نيروهاي معتدل و متعهد اصولگرا و اصلاح‌طلب و مستقل كه با دست‌ خالي و انگيزه‌هاي شخصي و احساس وظيفه در اين مدت كوتاه متقبل زحمت و هزينه شدند به تشريح علل ثبت‌نام خود در اين دوره از انتخابات پرداخت و گفت: عصر جمعه اصلا قصد نامزدي نداشتم و قبلا اطلاع داده بودم كه آماده نامزد شدن نيستم ولي با توجه به مراجعات فراواني كه از ماه‌ها قبل از انتخابات به ويژه در روزهاي منتهي به پايان مهلت ثبت نام داشتم كه از همه قشرهاي كشور و صنوف مختلف بودند و به ويژه شخصيت‌ها و بزرگاني از قم، مشهد، نجف كه شايد در وقت مناسبي به آن پرداخته شود، نهايتا احساس كردم مقاومت در مقابل اين حجم زياد از درخواست‌ها نوعي استبداد به راي است لذا با وجود آگاهي از مشكلات پيش رو و موانع موجود و تشديد حجم تهمت‌ها و تخريب‌ها براي اينكه نزد خدا حجتي داشته باشم و در نزد مردم و تاريخ آينده كشور احساس شرمندگي نكنم پس از ارسال پيام به خدمت رهبري خود را براي خدمت عرضه كردم و اكنون نيز در شرايط به وجود آمده، وجدانم راحت و آسوده است و براي همه دعاي خير و توفيق دارم. در ابتداي اين ديدار اسحاق جهانگيري، رييس ستاد انتخاباتي آيت‌الله هاشمي جهانگيري به بيان گزارشي از فعاليت‌هاي صورت گرفته در مدت محدود مسووليت خود پرداخت و افزود: با تشكيل ستادها افراد از گروه‌هاي مختلف، نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي، طبقات ضعيف جامعه از سراسر كشور به ابراز احساسات و خوشحالي پرداخته و موجي در كشور ايجاد شد كه ان‌شاء‌الله ادامه پيدا كرده و باعث ايجاد حماسه سياسي مورد نظر مقام معظم رهبري شود. در ادامه حجج‌الاسلام رستگاري، مجيد انصاري، حميدزاده، اديب، خباز، كشاورزيان و قريشي به بيان نظرات خود پيرامون انتخابات پرداختند و از ايثار و فداكاري آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني براي قبول دعوت‌هاي بي‌شمار و شركت در انتخابات تشكر و قدرداني كردند.