به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اردیبهشت ۲۹، ۱۳۹۲

علی مطهری 
در انتخابات گذشته مردم را فریب دادیم، دیگر بس است 
 پژوی آقای جنتی از بنز آقای هاشمی گرانتر است
علی مطهری در واکنش به خطبه های روز گذشته احمد جنتی این سخنان را سخیف خواند و تصریح کرد که در انتخابات‌های گذشته مردم را فریب دادیم و آرای‌شان را به سمتی سوق دادیم که به این بدبختی‌ها رسیدیم. پس دیگر این روش‌ها را تکرار نکنید.
طی چند ماه گذشته این دومین بار است که علی مطهری از سخنان احمد جنتی انتقاد می کند، پیش از این نیز وقتی دبیر شورای نگهبان گفته بود که امکانی برای حضور مجدد فتنه گران در صحنه انتخابات وجود ندارد و آنها حتی نباید توهم این حضور مجدد را داشته باشند،
مطهری تصریح کرد که حتی برای رد صلاحیت میرحسین موسوی و مهدی کروبی نیز هیچ مجوز قانونی در اختیار شورای نگهبان نیست.
علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز شنبه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات روز گذشته دبیر شورای نگهبان مبنی بر اینکه رئیس جمهور نباید با بنز رفت و آمد کند اظهار داشت: به نظر من این سخنان مقداری سخیف بود و نه در شان نماز جمعه و نه منطقی بود.
وی افزود: اگر برخی مقامات سوار بنز می‌شوند تشخیص تیم حفاظت آنهاست و در واقع این بنزهایی که آقایان سوار می‌شوند بنزهای ۲۰ تا ۳۰ سال پیش است و به نظرم سخنان مطرح شده حرفهای خامی بود.
مطهری در ادامه گفت: بالاخره به یک فردی می‌گویند که باید با این ماشین که ضدگلوله است رفت و آمد کنی و به آقای هاشمی هم برای موقعیتش این موضوع را گفته‌اند؛ خود آقای جنتی با چه چیزی رفت و آمد می‌‌کند. فکر نمی‌کنم بنز آقای هاشمی گرانتر از پژوی آقای جنتی باشد؛ طرح این مسائل نوعی عوامفریبی است.
به گزارش ایسنا، وی با سخیف دانستن «عوام‌فریبی» ابراز عقیده کرد: در انتخابات‌های گذشته مردم را فریب دادیم و آرای‌شان را به سمتی سوق دادیم که به این بدبختی‌ها رسیدیم. پس دیگر این روش‌ها را تکرار نکنید.
مطهری در پاسخ به این سوال که آیا طرح این مسائل از سوی دبیر شورای نگهبان به معنای حرکت برای رد صلاحیت هاشمی نیست اظهار داشت: اگر قرار است در این راستا گام برداشته شود چرا در نماز جمعه اعلام می‌کنند. خودشان بروند و گام بردارند.
وی اظهار داشت: به اعتقاد من انتخابات آینده رقابت بین گفتمان اعتدال و افراط‌گری است و بحث اصولگرایی و اصلاح‌طلبی مطرح نیست و به اعتقاد من اصولگرایان و اصلاح‌طلبان معتدل در یک صف قرار می‌گیرند و افراط‌گراها و تندروها در طرف دیگر قرار می‌گیرند و بقیه دسته‌بندی‌ها را قبول ندارند.
وی گفت: اینکه آقای هاشمی را به جریان اصلاحات منتسب می‌کنند قبول ندارم؛ واقعیت این است که بخش قابل توجهی از اصولگرایان هم حامی هاشمی هستند و اینطور نیست که وی محصور در اصلاح‌طلبان باشد.
مطهری گفت: اینکه بعضی‌ها می‌گویند هاشمی اصلاح‌طلب است و حامیان وی همان حامیان موسوی هستند درست نیست و طرح این مسائل به نظر من مقداری بی‌تقوایی است چرا که هاشمی در بین اصولگرایان هم حامیان قابل توجهی دارد.
مطهری همچنین تاکید کرد که علاوه بر اصلاح‌طلبان، بخش قابل توجهی از اصولگرایان نیز حامی هاشمی هستند.
مطهری درپاسخ به سوالی درباره تایید و یا رد صلاحیت هاشمی گفت: قطعا آقای هاشمی تایید صلاحیت می‌شوند، اصلا اگر ایشان تایید نشوند، اصل انقلاب و نظام زیرسوال می‌رود.
کلمه