به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، خرداد ۰۲، ۱۳۹۲

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران 
واردات گندم آلوده به کشور 
ایلنا: رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به واردات گندم آلوده و چای تاریخ گذشته گفت: سال گذشته در مورد برنج چنین دغدغه ای داشتیم و از آنجا که برنج آلوده به آرسنیک در ردیف اول علت های سرطان کودک قرار گرفته بهتر است به کودکان برنج ندهیم.
به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار با اشاره به اینکه وفور و بروز سرطان علل مختلفی دارد تاکید کرد: آلودگی محیط زیستی به ویژه در خاک و آب که منتج به فرآورده های غذایی در سفره ایرانی می شود یکی از علل اصلی بروز سرطان است.
به گفته وی خوشبختانه شورای شهر با مصوبه ای موجب نظارت بیشتر بر کیفیت تولید فرآورده های موائد غذایی و کشاورزی در میادین شده است و باید هم اکنون طرح مذکور وارد فاز عملیاتی شود.
ابتکار در ادامه صحبت های خود از واردات گندم آلوده و چایی تاریخ گذشته خبر داد و گفت: تعاونی ها و صنوف بخش های مختلف اعلام کردند واردات گندم آلوده و چایی تاریخ گذشته دیده شده است و ابراز نگرانی کرده اند.
ابتکار با بیان اینکه گندم آلوده دارای فلزات سنگین است افزود: سال گذشته نیز در مورد برنج این نگرانی ها وجود داشت. هم اکنون مجمع سرطان شناسی جهان معتقدند که برنج آلوده به آرسنیک را در ردیف اول سرطان کودک قرار دارد از این رو پیشنهاد دادند که به کودکان برنج ندهیم چرا که ممکن است آلوده باشد.
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر ادامه داد: این گزارشات علمی است و باید در سیاست گذاری ها مخصوصا فراورده‌های مواد غذلایی بر روی آنها تاکید شود از این رو شورای شهر باید روی کیفیت تولید مواد غذایی تاکید کند.