به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، اردیبهشت ۳۱، ۱۳۹۲

شورای نگهبان روز چهارشنبه اسامی نامزدها را اعلام می کند



پایگاه اطلاع رسانی دولت گزارش می دهد که سید صولت مرتضوی، دبیر ستاد انتخابات کشور ضمن اعلام این خبر، متذکر شد که وزارت کشور دو روز مهلت دارد تا اسامی نامزدهای تائید صلاحیت شده را از طریق رسانه ها به اطلاع عموم برساند.

شورای نگهبان، کار بررسی صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری را از روز 22 اردیبهشت آغاز کرد و بر اساس قانون کار بررسی صلاحیتها روز سه شنبه 31 اردیبهشت به پایان می رسد.
پس از پایان کار بررسی صلاحیت نامزدهای داوطلب، شورای نگهبان فهرست اسامی تائید شدگان را در اختیار وزارت کشور قرار می دهد و وزارت کشور 48 ساعت مهلت دارد تا این اسامی را منتشر نماید.
رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: پس از اعلام اسامی، نامزدهای تائید صلاحیت شده از ساعت 8 صبح روز جمعه سوم خرداد ماه می توانند تبلیغات انتخاباتی را آغاز نمایند.
تبلیغات نامزدهای انتخاباتی به مدت 20 روز تا تاریخ 22 خرداد ماه، دو روز پیش از زمان تعیین شده برای برگزاری انتخابات، ادامه خواهد یافت.
به گفته رئیس ستاد انتخابات، «برای اولین بار و با تصویب هیات اجرائی»، جلسه مشترکی با حضور نامزدهای تائید صلاحیت شده برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و اعضای هیات اجرائی مرکزی برگزار خواهد شد.
انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه 24 خرداد ماه برگزار خواهد شد و همزمان، انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میاندوره ای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه در استانهای تهران، ایلام، همدان و مازندران برگزار خواهد شد.
در حالی که تازمان تنظیم این خبر اسامی نهائی نامزدهای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام نشده است، گزارشهائی در پایگاههای اینترنتی مبنی بر اظهارنظرها در خصوص تائید یا رد صلاحیت برخی نامزدها منتشر شده است.
سید علی طاهری، عضو هیات رئیس فراکسیون روحانیون مجلس، در گفتگو با ایسنا (پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان ایران) از نامزدهائی که رد صلاحیت شدند خواسته است تا «مسئله را به سطح جامعه نکشانند و در مقابل حکم قانونی، قانونی رفتار کنند».
 ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی، هم گزارش داد که اسفندیار رحیم مشائی، در پاسخ به این پرسش که اگر رد صلاحیت شود چکار خواهد کرد، متذکر شد :«از مسیر و مجرای قانونی پیگیری خواهم کرد و این به معنای شلوغ کاری نیست، چرا که معتقد هستم که با شلوغ کردن، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد».
رادیو فرانسه