به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، خرداد ۰۴، ۱۳۹۲

اعتصاب غذای ٢١٠٠ تن زندانیان قزل حصار 

دست کم، ٣٠ تن از زندانیان اعتصابی زندان قزل حصار به سلول انفرادی منتقل شدند.
به گزارش "هرانا"، خبرگزاری فعالان حقوق بشر، در پی اعتصاب غذای ٢١٠٠ تن از زندانیان قزل حصار کرج، دست کم ٣٠ تن از زندانیان اعتصابی به سلول انفرادی منتقل شدند.
همین منبع علت اعتصاب غذای زندانیان را در سالن‌های یک، دو و سه، واحد ٢ زندان قزل حصار انتصاب یکی از زندانبانان سابق این زندان به ریاست واحد دو زندان و همچنین کمبود امکانات رفاهی و عدم رسیدگی قضایی به وضعیت زندانیان اعلام کرده است.
یکی از زندانیان اعتصابی به خبرگزاری "هرانا" گفته است: فردی به نام "مرادی" که رییس اندرزگاه قزل حصار بوده در شورش سال ١٣٨٩ این زندان که به کشته شدن ٨٠ زندانی منجر شد به روی زندانیان عاصی تیراندازی کرد و شماری از آنان را به قتل رساند. اکنون زندانیان قزل حصار در اعتراض به انتصاب وی به ریاست اندرزگاه قزل حصار دست به اعتصاب زده اند.
تاکنون رییس زندان از ملاقات با زندانیان اعتصابی خودداری کرده و در واکنش شماری از آنان را به سلول انفراد منتقل کرده است.
هر یک از سالن‌های واحد ٢ زندان قزل حصار، جمعیتی بالغ بر ٧٠٠ نفر دارد. زندان قزل حصار که یکی از بزرگترین زندان‌های خاورمیانه است عمدتاً به نگهداری زندانیان جرایم عمومی و مواد مخدر اختصاص دارد که از وضعیت بد بهداشتی و برخوردهای شدید تنبیهی مسئولان زندان رنج می برند. در اعتراض به همین وضعیت نامناسب زندانیان قزل حصار در ٢٥ اسفندماه ١٣٨٩ دست به شورش زدند که به کشته و زخمی شدن شماری از آنان توسط زندانبانان منجر شد.