به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مهر ۰۷، ۱۳۹۳

» دولت پاکدست و نور چشمی با «حق الناس» چه کرد

دزدی رای ملت با رمز ۶۳ درصد؛ دزدی پول ملت با کد ۴۴۴۴۴
  چکیده :دولت احمدی نژاد در آخرین جلسه خود درنهم مردادماه ۱۳۹۲ حاکی از حاتم بخشی سیصد و شصت و هفت و نیم میلیارد ریال  به چند شخص و موسسه که روابط ویژه ای با شخص احمدی نژاد داشته اند، اختصاص داده است. هیچ سابقه ای از این مصوبه در دفتر هیات دولت وجود ندارد و هیچ رونوشتی از آن نیز به دستگاه های اجرایی ارسال نشده تا مصوبه غیرقانونی مذکور، قابل نظارت و پیگیری نباشد. 

کلمه – گروه اقتصادی: سایه دولت محمود احمدی نژاد به این آسانی از این دیار محو نخواهد شد؛ ‌گواه آن هم غیر از سوء مدیریت هشت ساله و نابسامانی های حاصل از آن،‌ تخلفات گسترده‌ای است که تازه بعد از پایان دوره ریاست او هر روز ابعاد تازه‌ای پیدا کرده و اخبار جدیدی از فسادهای آن رسانه ای می شود. جدیدترین مورد از این فهرست که برملا شده، خاصه خرجی هایی که با کد ۴۴۴۴۴ کشف شده است و با وجود غیر قانونی بودن، تاکنون تنها یک قلم ۱۶ میلیارد تومانی آن که به حساب شخصی بقایی و احمدی نژاد رفته بود، به بیت المال برگشت داده شده است و از سرنوشت بقیه خبری نیست.
به گزارش کلمه، دولتِ‌ نورچشمی مقام عالی نظام که تائید و همراهی قاطبه اصولگرایان را به همراه داشت طی هشت سال با این حمایت‌ها به شکلی تازاند که هر نقدی از جبهه مخالف در مورد آن پاسخش تازیانه بود و دریافت برچسب مخالف و معاند، تا هم این دولت راهش برای ادامه تخلفات باز باشد و هم این فسادها سربسته بماند. فسادهایی که حالا هر روز از جایی سرباز می کند.
یک روز تخلفات اداری و استخدام های غیرقانونی به میان می آید و دیگر روز صحبت از پول های کلان برباد رفته می شود. دولتی که حتی به ماشین های تشریفات نهاد ریاست جمهوری هم رحم نکرد و بدون شک فسادهای کلان تری از آن بنابر مصلحت ها سربسته مانده است.
فسادهایی که تمام کسانی را که مهر تائید بر این دولت زدند، در معرض پرسش ملت قرار می دهد که چگونه بیت المال از قِبل دولتی به غارت رفته که از قضا روی کار آمدن آن هم با نادیده گرفتن آرای مردمی که حق الناس نامیده شد، همراه بود. دولتی غصبی که وقتی آمد هم حق الناس رای مردم را با ادعای ۶۳ درصدی خود نادیده گرفت و هم حق الناس پول مردم با زمامداری اش به تاراج رفت.
حالا در تازه ترین خبر، پرده از تازه ترین تخلفات دولت احمدی نژاد برداشته شده است؛ دولتی که حتی آخرین جلسه هیات دولت خود را به فرصتی برای دست اندازی به اموال عمومی و بیت المال و بذل و بخشش میان خود و مدیران و اطرافیانش تبدیل کرد و از سویی هیات وزیران به ریاست او با دور زدن قانون، مصوباتی غیرقانونی با بار مالی فراوان را بر جا گذاشت، بدون اینکه حتی طی عرف معمول، دستگاه های مسئول را طی رونوشتی از مفاد آنها آگاه کند.
افشای جزییات آخرین جلسه کابینه دهم در نهم مردادماه ۱۳۹۲ حاکی از حاتم بخشی سیصد و شصت و هفت و نیم میلیارد ریالی دولت به اشخاص و موسساتی است که روابط ویژه ای با شخص احمدی نژاد داشته اند؛ مبلغی که معلوم نیست از اعتبارات کدام دستگاه اجرایی تامین شده که برخلاف قانون حتی بدون نظر وزارت اقتصاد تصویب شده است.
این مبالغ در حالی تحت عنوان کمک به دستگاه های دولتی، به دیگر جاها اختصاص یافته و پرداخت شده که دستگاه‌های مسئول حتی طبق روال موجود، رونوشتی از مصوبه آن نیز دریافت نکرده اند تا بشود نحوه مصرف آن را توسط دستگاه‌ های نظارتی رصد کرد.
طبق روال قانونی، مصوبات هیئت وزیران با کد و اندیکس مشخص پس از تصویب، شماره‌ می‌خورد و برای اجرا تحت چنین شماره‌‌هایی ابلاغ می‌شود و برای حداقل ۱۴ دستگاه اجرایی دیگر و نیز رئیس مجلس، رونوشت آن ارسال می‌شود. اما از مصوبه آخرین جلسه دولت احمدی نژاد هیچ رونوشتی هم وجود ندارد. این مصوبه تنها با کد ۴۴۴۴۴ در ریاست جمهوری اندیکس شده و حتی هیچ سابقه‌ای از آن نیز در دفتر هیئت دولت نگهداری نمی‌شود.
اما با وجود غیر قانونی بودن سر تا پای این مصوبه، تنها یک فقره از آن، یعنی مبلغ ۱۶ میلیارد تومان آن پیگیری و برگشت داده شده که مربوط به دانشگاه ایرانیان و موضوع بحث های اخیر بین بقایی معاون احمدی نژاد و دادستان دیوان محاسبات کشور بوده است.
در فقره ای دیگر واریز مبلغ ۱۵ میلیارد ریال به صندوق قرض الحسنه شهیدان رجایی و باهنر داده شده است. همان صندوقی که اختلاس آن چندی پیش رسانه ای شد و منابع آن، از جمله مبلغ پیش گفته، تحت عنوان افراد نیازمند به برخی از مقامات و وزرا و گاه افراد خاص بخشیده شده است و تعدادی از این افراد حتی یک ریال از وام‌های دریافتی خود را بازنگردانده‌اند.
اما واقعیت تلخ تر آن است که از این جنس مصوبات با کد ۴۴۴۴۴ در سال های قبل نیز وجود داشته که از جمله آنها می‌توان به حداقل سه نمونه دیگر در سالهای ۸۸ و ۸۹ و ۹۲ که از آنها هم هیچ سابقه‌ای در دفتر هیئت دولت وجود ندارد، اشاره کرد: مصوبه شماره ۲۰۵۵۹/۴۴۴۴۴ مورخ ۲۵ اسفند ۸۹؛ مصوبه شماره ۱۰۶۶۱/۴۴۴۴۴ مورخ نهم مرداد ۹۲ و مصوبه شماره ۲۴۵۲/۴۴۴۴۴ مورخ ۲۶ اسفند ۸۸٫
هنوز مشخص نیست آیا به غیر از سه مورد فوق، موارد دیگری هم از مصوبات دولت با کد ۴۴۴۴۴ وجود داشته که هیچ سابقه‌ای از آن در دفتر هیئت دولت وجود ندارد یا خیر.
همچنین بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که در سال ۸۸ مبلغ ۲۶۱ میلیارد و ۱۴۶ میلیون ریال به ۹۰ دستگاه و در سال ۸۹ مبلغ ۱۷۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال تحت عنوان کمک به ۳۵ دستگاه اجرایی پرداخت شده همگی به همین منوال مصوب شده است. نمونه‌هایی از این کمک ها به شرح زیر است:
۱- شورای ایرانیان خارج از کشور: ۸۵ میلیارد ریال
۲- پرسپولیس و استقلال و شیرین‌فراز: ۱۳ و نیم میلیارد ریال
۳- روزنامه ایران ۹۰ میلیارد ریال
۴- فیلم خرس ۷۰ میلیون ریال
۵- فیلم مرگ در برلین ۵۰۰ میلیون ریال
اما سوالی که حتی روزنامه رسالت هم در این باره مطرح کرده، این است که آیا کمک کردن به یک باشگاه یا یک شورا یا یک روزنامه یا حتی یک فیلم که معلوم نیست چه‌کسی آن را می‌سازد و کجا نمایش داده خواهد شد، نبایستی قانونمند باشد؟ و هریک از این ۱۳۳ شخصیت حقیقی و ‌حقوقی که مبلغ ۵۴۱/۶۸۶ میلیارد ریال کمک را با کد مصوبه پنج تا چهاری دریافت کرده‌اند حتماً زیر مجموعه یک وزارتخانه میباشند که اهداف و وظایفشان قابل رصد است؛ به چه دلیل به رعایت ماده ۵۵ قانون محاسبات این گونه کمک به پیشنهاد نهاد و وزیر مربوطه و پس از طرح در هیئت وزیران حتی کمک‌‌هایی صورت نگرفته است؟
اینها اسنادی از پاکدستی! دولتی است که پسوند «پاک ترین» دولت تاریخ را برای خود برگزیده بود و در بی قانونی و تخلف و تقلب و فساد، از نحوه روی کار آمدنش تا هشت سال سوء مدیریتش، رکورد «ناپاکی» را برای خود به ثبت رساند.